fredag 1 oktober 2010

Fredag!

Så var det fredag igen, även om jag just nu vill att det ska fort, vill att det ska bli söndag, premiär och ett försök att få ner ett ganska profilstarkt Jonstorp på rygg, så

---

Går det lite väl fort just nu. Tentorna närmar sig i lavinhastighet och det är lite väl fort för mitt eget bästa känner jag. Ekonomin har jag bra koll, den kommer att kirras, värre är det med matten, så det skulle inte göra något om tiden bara stannade upp i ett par dagar, jag hade behövt det.

---

När man läser vissa andra tidningar så märker man problemen som uppstår med att spela i div2, när det finns tre lag i länet som spelar i allsvenskan. Tvåan har aldrig varit hetare, aldrig varit bättre, men det är inget som någon i Kronoberg vet om eftersom man inte kan läsa om serien någonstans.

---

Jag förstår att det är så, självklart är intresset från
SMP:s sida riktat mot Lakers, Troja och Tingsryd, med all rätt, men det hade varit trevligt med något mer än bara det vanliga inför-säsongen reportaget, tycker att vi förtjänar det. Om detta var en jobbansökan? Kanske det =)

---

Sen måste kanske både vi och
Alvesta bli bättre för att förtjäna ett ökat utrymme? Dock är detta första gången vi spelar i samma serie på väldigt många år och det borde inte vara allt för svårt att snickra ihop ett reportage eller två.

---

Igår körde min idol-tidning
NSK.se två reportage om Osby, samt kom med sitt tips inför seriestarten, idag är det fokus Tyringe. En artikel om KRIF förvärvet Koskinen och en där tränaren Joakim Johansson lovar en bättre slutprodukt, jämfört med förra året, då seriesegern inte ledde fram till kvalserien mot Div1.

---

Vi tränar ikväll, tyvärr är det som så att på en arbetsplats med åtta personer så återfinns fyra av dessa i laget,
Ryssen, Emil, Markus och Adam. Det är nämligen som så att de åkte till Sthlm med jobbet igår och de hinner inte hem till träningen idag, inte alls bra inför söndag. De får köra lite på lördag istället.

---

En annan mindre rolig nyhet är att vår
Canadensare (känns så fel att skriva det med K) Layne inte lär bli spelklar till söndag, migrationsverket strular, dock är förhoppningen att han ska kunna spela på onsdag mot Osby borta.

---

Imorgon blir det en genomgång av
Jonstorp, även om den kommer halta en aning, så skulle jag vilja påstå att jag har lite koll i.a.f.

---

Nu ska jag plugga lite.

/#8

4 kommentarer:

  1. Ja man kan faktiskt tycka att det borde finnas ett intresse för Smp att skriva mer om div2.

    Ska bli kul att läsa dina tankar om Jonstorp, man minns dem som ett lag som alltid vann hemma, men numera har jag ingen koll.

    SvaraRadera
  2. J-torp har seriens "kallaste" ishall.Varmare ute än inne vintertid.

    SvaraRadera
  3. Kan rekommendera www.bluefoxes.nu, där kan man läsa en intervju med Tyringetränaren Jocke Johansson och hans tankar om premiären! Även en intervjuserie som kommer gå igenom hela laget under hela säsongen är påbörjad.

    Snart börjar det roliga!

    SvaraRadera
  4. Det är inte helt ovanligt att jag kikar in på bluefoxes, jag är även medlem, så att jag kan kika i forumet =)

    SvaraRadera