måndag 25 oktober 2010

Duktig!

Ibland är det fantastiskt hur lite som krävs för att man ska känna att man varit duktig. Häromdagen var det att jag bytte en glödlampa, idag att jag ringt två mer eller mindre viktiga telefonsamtal. Beror detta på att man har otroligt låga krav på sig själv? Eller att man helt enkelt tar varje tillfälle som bjuds att klappa sig själv på bröstet?

---

Hade som alltid efter match svårt att somna igår, hur man än försökte så kunde man inte komma ifrån att man grubblade kring Tyringes kvitteringsmål. Har säkert spelat upp situationen i mitt huvud 139 gånger, kommer fram till samma slutsats nästan varje gång. Att min placering var rätt, men blev ändå fel. Samt att jag är förbannad att jag inte tog en tvåa där, för det har jag gjort 138 av gånger som sekvensen spelats upp i mitt huvud.

---

Släpp det och gå vidare!

---

Spricka på struphuvudet och en blödning på vänster stämband, blev domen för
Gunnar efter smällen igår. Det ska läka av sig själv, vet dock inte hur länge han blir borta, krya på dig kungen! Ett glädjande besked är dock att Lill-Sebbe ska testa idag.

---

Träning ikväll, måndagar betyder fys, misstänker dock att vi kommer att få skippa intervallerna idag och istället blir det nog ett varv i spåret. Frågan är om Ekman även denna gång ska spräcka hela fältet eller om han för en gångskull klarar att hålla sig kall?

--- 

Att det är fullt fokus onsdag och Alvesta är det inget snack om, matchen kommer vid ett ev liknande tabelläge i tredje rundan att klassas som en do or die match, nu "bara" som en otroligt viktig do match.

---

Hinner inte skriva mer nu, ska plugga igen.

/#8

2 kommentarer:

  1. Vad är ditt utlåtande om Tyrs Hov förresten? Intressant att höra!

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska man säga? Det är en ishall, som en ishall bör se ut, eller i.a.f som en riktig ishall brukade se ut. Det märks att den varit med ett tag, men är bortsett från det konstiga i att det inte finns några skydd för spelarbåsen gentemot läktaren, det närmaste vi kommer en riktig ishall i vår serie.

    SvaraRadera