onsdag 13 oktober 2010

ÅIF-KRIF

Har känt mig ganska hängig under ett bra tag, utan att jag för den skull blivit varken sjuk eller frisk, men igår kändes det verkligen som om jag peakade, mådde inte alls bra, men efter att ha fått svettas lite under träningen så mådde jag bättre redan då och idag känns det betydligt bättre, äntligen har man en näsa som kan bidra med åtminstone lite luft i alla fall.

---

Bloggens skrivfunktioner har uppdaterats ganska mycket, så allt ser liksom väldigt annorlunda ut när jag sitter här och skriver nu, så jag hoppas att det verkliga resultatet som ni ser, kommer att se ok ut, men ber er ha överseende inledningsvis om det skulle se lite konstigt ut på sina håll. Jag jobbar på att lära mig helt enkelt. =)

---

Träningen igår var bra, speciellt hade det igår hänt något i tredje femman, vi gjorde faktiskt ett par ganska bra saker och det har lyst lite med sin frånvaro den sista tiden, vilket givetvis inte är hållbart i längden. Det gäller att vi tar med oss det och verkligen presterar ikväll, det håller inte att två femmor ska göra jobbet, då förlorar vi förmodligen.

---

KRIF hemma ikväll, en riktig utmaning, men samtidigt en mycket rolig sådan. Finns ju inget roligare än när man tvingas prestera kring sitt absoluta max för att hävda sig bra i matchen. Vi är mycket medvetna om att det handlar om att ta på blåstället och att vara riktigt disciplinerade, men samtidigt att vi ser till att vi verkligen har roligt där ute. Hockey är trots allt väldigt roligt.

---

Fortsättningen på det 33 matcher långa kriget ikväll, boys! Dessutom räknar jag med att det strömmar till lite mer publik, jämfört med matchen mot Jonstorp, tycker att vi gjort oss förtjänta av att fler kommer och tittar på oss, så kom igen nu folket ta er till Profilgruppen Ishall ikväll.

---

KRIF som var väldigt nära div1 i våras har inlett serien bra, är i delad serieledning med Värnamo efter tre omgångar och det är väl ingen som skulle vara direkt förvånad om de innehar någon av platserna 1-3 när serien är färdigspelad. Så här långt kan man väl säga att man har gjort det man ska, man har vunnit sina båda hemmatcher, men förlorat sina enda bortamatch,

Limhamn hemma vinst 4-1
Tyringe borta förlust   6-2
Nässjö hemma vinst    7-1

---

Det är inget snack om att de har ett riktigt bra lag, med flera profiler, men inga lag är oslagbara, rätt dag för oss och fel dag för dem och de åker hem utan poäng, det är vad vi tror på och vad vi måste tro på.

---

Tagga och alla till hallen!

---

Bjuds det på några roliga matcher för övrigt under kvällen? För det första så är det bara fem matcher idag, mot de sedvanliga sex då Osby har flyttat sin match mot Alvesta till på fredag.

---

Nässjö tar emot ett Vimmerby som ganska väntat har blandat och gett lite. Med ganska väntat så tänker jag mest på det faktumet att man har väldigt många nya spelare i laget som ska lära sig och anamma ett nytt spelsätt, samt lära sig att förstå varandra. Nässjö är alltid svårspelade och speciellt hemma så kan man rubba samtliga lag, dock måste Vimmerby ses som favoriter här.

---

Boro åker ner till den alltid svårspelade hallen i Limhamn. Limhamn som tog sin första seger senast, även om det satt hårt åt, är kanske på gång nu? Boro har imponerat så här långt med bland annat fem av sex möjliga poäng mot Helsingborg och Tyringe. Matchen kan verkligen sluta hur som helst.

---

Jonstorp som tillsammans med Nässjö är de enda två lagen som ännu är utan tre poängare, lär få det väldigt tufft att ta sin första vinst här, då det vankas match i Tyrs Hov borta mot Tyringe. Tyringe som kanske har haft det tuffaste öppningsprogrammet av alla lag, är starka hemma och lär visa det ikväll.

---

Omgångens kanske hetaste match hittar man i Värnamo, där hemmalaget lär ställas mot ett ganska revanschsuget Helsingborg som gästar. Två lag med hög grundkapacitet och det finns goda förutsättningar för att detta ska bli en bra och fartfylld match.

---

Jag var inte patriotisk nog för att att jag hade 1X på Holland-Sverige igår, idag är jag mest fundersam över varför jag kastade bort en gardering i den matchen?

---

Snart ska jag åka till Åseda, lunch med Layne, Emil, Adam och Markus står på programmet.

---

Nu ska jag diska

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar