tisdag 12 oktober 2010

Bra start!

Dagen har börjat bra, i alla fall om man tycker att det är bra att komma upp i tid och att vara kreativ med skolan. Tentapluggandet är inlett och igår blev det ganska många timmar matte, fortsätter med det idag, då det känns som om jag har betydligt mycket bättre koll på ekonomin än jag har på algebran.

---

Träning ikväll och tisdags träningarna är alltid trevliga, dels är de oftast inte så långa då det är match dagen efter, men framförallt så är det alltid mat efter på tisdagar, tack för det flickor. Man borde egentligen alltid ha det, speciellt vi som har en bit att åka så att man får i sig något riktigt precis efter träningen, nu blir det någon banan eller liknande, men det ger inte direkt samma effekt.

---

KRIF imorgon, det kommer att bli en rolig utmaning, KRIF är faktiskt lite halvmärkligt nog det lag från Skåne och Blekinge som jag mött flest gånger genom åren, bland annat i två kval. Det har man lite svårt att tänka sig när man ser deras satsning idag. Mer om matchen och övriga matcher i omgång fyra kommer imorgon.

---

Det brukar alltid dyka upp lite
Kallinge supportrar i Åseda, så också imorgon?

---

Är det bara jag som är frågande till att det står att vår match mot
Helsingborg slutade 4-3? Borde den inte slutat 3-2? Eller räknas alla mål som görs under straffläggningen? Mycket märkligt i så fall. Säg att båda lagen gör fem-sex mål var, ska resultat då bli 11-10? Mycket märkligt och jag räknar med att det bara blivit fel.

---

75-42.

Vad är nu detta? Jo antalet mål som gjorts av hemma VS bortalag i vår serie så här långt. Givetvis ingen rättvis siffra då det är väldigt tidigt ännu, men trenden om att hemmaplan är extremt viktig har varit väldigt tydlig så här långt. För er som får det till 76-43 istället har nog inte räknat på samma sätt i vår senaste match.


---

Ni som följt följetongen i mitt inlägg inför
Helsingborgsmatchen, vet att det var en person där som tyckte att jag inte var tydligt nog med att de gjorde en dålig match och att det var den enda anledningen till att vi kunde ta en poäng. Efter att jag svarat honom relativt sakligt så fick jag inatt ett mail ifrån honom, där han idiotförklarar mig, Åseda IF och vårt sätt att spela/vara. Ska man sammanfatta det så är det fel att vi finns till. Enligt honom så var mitt egentliga fel att jag skrivit att vi gjort en bra match med fler ord kontra hur många ord jag beskrivit att Helsingborg gjort en dålig match.

---

Har svarat nu att det kan ha att göra med att jag spelar i
Åseda och inte Helsingborg. Får jag något legendariskt svar så utlovar jag att återkomma.

---

Valdix valde Oskarshamn tillslut, helt rätt val av honom, men är lite mer osäker på om det är rätt val av Salo? Valdix är bra när han är hel, men inte så pass bra att han borde få spela högre än i en tredjekedja med tanke på vilken form de övriga forwardsen i O-hamn är i just nu. Sen ska man inte heller glömma bort att han har en historia kring sig att vara skadad väldigt mycket.

---

Nu ska jag plugga igen.

/#8

6 kommentarer:

  1. Det var inte lite överlägsna hemma lagen har varit, men sen ska man komma ihåg storsegrar för KRIF och Helsingborg t ex.

    Bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara minnas att åseda och Kallinge/Ronneby mötts i ett kval, för två år sedan. När var det andra som du deltog i =)

    SvaraRadera
  3. Det var längesedan på Micke TT:s tid som coach i Åseda. Detta var även mitt första år i A-truppen, är lite för dålig på att komma ihåg vilka som var med i KRIF:s lag, men att Johan Hansson(som nu slutat) var med kommer jag ihåg. Året, hm? 2001/2002 skulle jag tippa på.

    SvaraRadera
  4. Skilda Världar i Div 2

    Har från en säker källa i Östersund hört vad Vimmerbys nyförvärv Stefan Sterner och Johan Jönsson har i lön av Vimmerby.

    Hockeylön: 14 000 brutto var per månad
    Fri lägenhet tillsammans
    Hyfsad Lönebudget i Vimmerby!

    SvaraRadera
  5. hello Vicce, det stämmer 2001-2002 möttes Åseda, Diö, krif och Eagles i kvalet till divII.
    Vi började med att kryssa borta i Tingsryd, Sen legendmatchen mot krif som vi vann med 5-3. Jag minns att deras tränare stod och grät i båset efter matchen och att han vägrade ta mig i hand.
    Matchen i sig är ett av de bästa hockeyminnen jag har, vi spelade i någon form av trans=) och vann helt rättvist. Kvalet vanns senare av Diö före krif som klarade sig tack vare bästa tvåa. förövrigt var det te året när alla divII lag utom de två bästa som kvalade för att hålla sig kvar, om jag minns rätt. Lycka till i kväll /Henke #23#

    SvaraRadera
  6. Underbara minnen Henke!

    Så utdömda som vi var inför den säsongen har vi nog inte varit förrän i år.

    En annan legendarisk händelse från det kvalet får väl anses vara Calle Lindahl som spelade hela första matchen mot Eagles trots att han bröt ett ben i handen (minnet sviker kring vilket) redan på uppvärmningen.

    SvaraRadera