fredag 15 oktober 2010

Han har gjort det igen!

Snart kanske jag lär mig att skriva riktiga rubriker, tycker att de börjar bli lite bättre, men helt seriöst så är det förmodligen det svåraste och jobbigaste med att försöka driva en något sånär vettig blogg för er kära läsare. Eftersom det är så lurigt att få till vettiga rubriker så lägger jag allt som oftast inte heller någon energi på det och kom inte och säg att ni vill se några rubriker alla kvällstidningarna.

---

Vem som gjort det igen? Håkan så klart, 2 steg från paradise är helt enkelt en helt fantastisk skapelse, som få människor kunnat eller kan skapa i Sverige. Det känns bra på något sätt att bli vuxen med Håkan, han må vara 12 år äldre, men hans musik har på något sätt alltid passat in på min befintliga ålder.

---

Höll på att glömma där för ett tag att bloggen faktiskt handlar om hockey. Igår blev det i brist på egen hockey AIK-Modo på TV. Det låter inte så roligt, men det var trots allt ett helt gäng med gamla Lakers spelare på isen. Bäst av dem var förmodligen Robert Rosén även om jag tyckte mig kunna tyda att ett av hans problem från Lakers tiden var tillbaka, nämligen att han spelar för långa byten. Missförstå mig rätt han är bra, riktigt bra, men igår tenderade det att bli 15-20 sekunder för länge, vilket gjorde att han tappade både i tempo och kvalité, detta var också något som man då och då kunde se i Lakers speciellt under de två sista säsongerna.

---

Jag släpper Elitserien, nöjer mig med att jag under några helger hängde och spelade med Magnus Åkerlund, Nicklas Olausson och Erik Andersson inser min plats i livet och glider över mot div2 istället.

---

Det är fredag, och som brukligt så är det träning. Fredagar är förmodligen den dagen som ens sociala liv tar störst skada av att man faktiskt spelar hockey. Det alltid både populärt och uppskattat när man inte kan gå på middagar man blir bjuden på eller ska ha hemma. Dock är det ytterst sällan, bortsett från att man faktiskt lider med sin sambo, som man faktiskt funderar kring detta och tycker att det är jobbigt. Speciellt i år, hockey har inte varit så här roligt sen man var 15-16 år. Med det menar jag just att gå till en vanlig träning en tisdagskväll eller sätta sig i en buss till Helsingborg en söndag, det är helt enkelt roligt. Sen finns det givetvis alltid händelser under åren som stuckit ut, t ex när vi har gått upp eller blivit kvar i tvåan, men det har aldrig varit 100% säkert när sista sekunden är spelad att de faktiskt blir så. Det har givetvis hållit tillbaka glädjen. Under den här säsongen så är det mer en mer eller mindre konstant glädje. Givetvis inte när man förlorar eller om någon inte gör det, den personen borde.

---

Nästa fredag ansluter det en spelare till vår trupp som kommer vara hatad i 11 ishallar och älskad i en! Det är nämligen så det alltid ser ut när den mannen spelar ishockey.

---

En mycket viktig match utspelar sig nere i Osby ikväll, då hemmalaget tar emot Alvesta. Två lag som egentligen båda måste vinna en sådan här match, om man vill vara med och slåss om play off platser mot div1. Något som också Osby själva beskriver på sin hemsida.

---

Imorgon smäller det med seriefinal, mellan seriens två flashigaste lag på pappret. KRIF ska försöka göra vad Tyringe inte klarade av i seriepremiären åka upp till Vimmerby och försöka plocka med sig poäng hem. Är faktiskt lite småsugen på att åka, får man en VIP inbjudan från Vimmerby håll, kanske man åker dit och livebloggar lite =).

---

Georgsson, Ekström och Hedblad.VS Brasar, Burakovsky och Thomasson. Samtliga sex snittar just nu minst två poäng/match och det lär bli åka av, iaf från fem av sex spelare. Utöver dessa finns det ganska många till som är värda att kasta ett öga på.

---

Ska återgå till mina Ekonomistudier nu.

/#8

5 kommentarer:

  1. Varför skulle vi vilja ha dig i vimmerby? Att du dessutom tror att någon ska betala mat/biljett mm för dig, fy fan vad pinsamt!

    SvaraRadera
  2. Klart du ska till Vimmerby! Varje spelare i laget får bjuda med sig en person gratis per match. Vår kapten, Christian Widéen, kontaktade mig och sa att han med nöje bjuder in dig som sin gäst i morgon. Ditt namn finns uppsatt på gästlistan i entrén i morgon.
    Varmt välkommen!

    SvaraRadera
  3. Du glömde att jag kräver att de betalar min resa också för att jag ska visa mig där...

    Alltså på riktigt, finns det människor som dig? Dels tolkar du det jag skriver helt fel, dels så är steget från att skämta om en VIP behandling till att något är, "fy fan vad pinsamt" löjligt långt.

    SvaraRadera
  4. Viktor du är välkommen att hoppa på Krifs suppoterbuss, vi kör ändå förbi Växjö ;)Så slipper du köra själv, plus att du få trevligt sällskap =)
    Mvh/ WA

    SvaraRadera
  5. Viktor det erbjudandet från white Angela kan du inte tacka nej till. Jag lovar du kan fylla bloggen för en hel vecka med komentarer från vissa i wa typ Bengtsson,Andersson och inte minst trumman him self. Ta chansen. Om du är osäker över något skicka bara ett Mail till webastern på krif hockeys hemsida.så kan jag garantera dig att han fixar allt.
    Plats i hallen ja du kan ju få sitta vid mig och min kamera om du är riktigt snäll.
    :D
    //Alltid oavsett.

    SvaraRadera