torsdag 28 oktober 2010

Nyttigt!

Att få ledigt ikväll känns verkligen välkommet, speciellt med tanke på att jag inte känt mig riktigt pigg den sista tiden och idag är jag inte alls kaxig. Något som verkligen kändes igår då inte orken fanns där vilket delvis gick ut över mitt spel. Dock är det tätt med matcher och det är svårt att få till någon vila, speciellt när man alltid vill spela.

---

Sen med lite mer reflektion kring matchen igår, så var vi inte alls vana vid den typen av hockey, det var väldigt flängigt, väldigt mycket jagande och dumpande av puckar från Alvesta, något som vi inte sett av under de senaste omgångarna mot de yttersta topplagen. Man behöver inte vara Einstein för att märka att den typen inte riktigt passar mig och min "fart". Dock tycker jag att ju längre matchen gick, ju mer kom vi in i den typen av hockey.

---

Nämnda på två ställe i SMP idag också, här och här, inte illa. 

---

Fick höra att vi var fega som tog in två Lakersspelare bara för matchen mot Alvesta. Nu är det ju verkligen inte så utan de kommer att spela runt 15 matcher med oss om allt går som vi har tänkt oss. De skulle ha varit med redan mot Vimmerby, men skador i Lakers omöjliggjorde saken. Sen var det dessutom en Lakersjunior i Alvesta också.

Edit: Glömde skriva en sak här,  "Det var faktiskt rätt mycket bättre klass än i J-20Elit", sagt av ett av lånen igår. För mig är det inget konstigt eller uppseendeväckande med det uttalandet, men MÅNGA skulle nog behöva vakna och komma till samma insikt. Då var det trots allt ingen vidare div2 match igår, utan mer kämpa/kriga/krampaktigt.

---

Vi har ett par mycket viktiga veckor framför oss med många möten mot lag som ligger runt oss i tabellen, det gäller att få med sig en del poäng från dessa matcher. Vi tar dock en match i taget och börjar med att träna imorgon.

---

Limhamn blir nästa nöt för oss och igår skrev jag lite om likheterna med Ulricehamn från förra året, de är slående även om Limhamn så här långt har tagit det ett steg längre. Ulricehamn vann i snitt sina matcher med 3.2-2.5 förra året, medan Limhamn just nu ligger på knappa 1.9-1.9 i sina matcher. Räknar med att Limhamns siffror kommer att ändras lite efter hand, men just nu är det extremt, i.a.f för div2.

---

Det var två hemmalag som hade en lägre publiksiffra än oss igår, (Limhamn inte oväntat, och Nässjö, vad händer där?) vilket inte hör till vanligheterna. Dock hade jag hoppats på kanske 50 betalande till, men det tar sig och givetvis vill folk se ett lag vinna.

---

Tittar man på övriga matcher igår, så trodde jag verkligen på Tyringe, att de skulle studsa tillbaks och vara riktigt bra, nu har jag ännu inte sett Limhamn ännu i år, men att klara av att nolla Tyringe är riktigt starkt gjort. 

---

Bortsett från den matchen så tycker jag att det mesta som hände igår är logiskt, att KRIF vinner med 6-2 hemma mot Jonstorp trots att man gick på sparlåga känns precis så stabilt som det ska vara när serieledarna möter jumbon på hemmaplan.

---

Lika väntat känns det att Vimmerby vinner med två mål i 4-2 segern över Boro, lite tyngre, lite bättre, utan att det rinner iväg, det gör sällan det när Boro spelar. Nu ska man aldrig lita på hemsidor (inte fullt ut i.a.f) men om det nu var så att Boros tre bästa spelare var backar, så är det givetvis svårt att göra tillräckligt med mål för att störa Vimmerby på bortaplan.

---

För Helsingborg var det nog väldigt viktigt att få vinna igår mot Nässjö, mycket hackar för dem, men det är treor som de igår som kan få det där hackandet att istället bli taktande. I.o.m att Boro föll så behåller dock Nässjö den sista play off platsen med tre omgångar kvar under det första varvet av tre.

---

Nu vann Värnamo borta mot Osby med 4-2 efter att ha vunnit första perioden med hela 4-0 och efter det kunde inte ens Osby resa sig. Ett logiskt och ologiskt resultat, kändes på förhand att det kunde ha slutat hur som helst, samtidigt som man väntat lite på att Osbys maskineri ska börja hacka lite. Om ni haft en tråkig dag så kan ni alltid roa er lite åt tränarnas olika syner på den här matchen, speciellt om hur tredje perioden såg ut.

---

Det går bra nu, 4-0 igår, visserligen i säsongens minst viktiga händelse (ligacupen), men trots allt så ser det riktigt bra ut just nu. Poängen man har tappat så här långt har kommit med många tunga pjäser borta och med nästintill fullt lag är det få om något lag som just nu är bättre än Arsenal i England

---

Nu ska jag diska lite.

/#8 

3 kommentarer:

  1. Gårdagens match påminde väldigt mycket om en J-20 match, där Alvesta var mer av ett juniorlag.

    SvaraRadera
  2. skit med vilken flyt ni hade igår inte als rättvist att ni vann. har sätt få så dåliga lag som åseda och kan inte tänka mig att Alvesta kommer hämna eftre er.

    SvaraRadera
  3. Du kanske ska ta en öl mindre innan du skriver här?

    SvaraRadera