torsdag 30 september 2010

Nu börjar det!

Träningsledigt idag och allt vad det innebär, men som den eminenta pojkvän jag är så ska jag köra Maria till Gotlandsfärjan, speciellt ser jag fram emot de första och de sista fem milen.

---

Funderar även på om jag ska bege mig till
Öland i helgen, för lite skördefest? Har inte bestämt mig ännu, men det är alltid härligt att beskåda en slumrande ö:s dödryckning innan hela Öland går i dvala under vintern.

---

I och med matchen och vinsten mot
Alvesta igår så är allt vad försäsong över. Tycker att fem av sju matcher sett ganska okej eller i något fall bra ut. Vi har vunnit tre, en oavgjord och tre förluster, det borde kanske varit fyra segrar, men som sagt en helt okej försäsong.

---

Nu gäller dock inget av det, vinster mot lag som
Nässjö/Alvesta betyder noll och inget om det inte upprepas när vi räknar poäng. Vi kommer att gå in i serien på söndag, tungt nederlagstippade, alla räknar med att vi som bäst kan nå en 10:onde plats, men 95% av alla man pratat med eller utefter vad man läser räknar med att vi kommer bli tvungna att kvala oss kvar, men

---

När pucken släpps så kan man veta hur det borde bli, men aldrig hur det kommer att bli.

---

Som sagt lediga idag, för att sen köra imorgon igen. Jobbar ganska hårt på att få loss lite information kring
Jonstorp, men det är svårjobbat. Visst man kan nästan se vilka alla i truppen är, men utöver det är det väldigt tyst om laget. Ska se om jag kan få reda på något om laget innan söndagen, för den tänker jag inte ägna åt någon research.

---

Sitter annars och inväntar den här
mannens tabelltips för vår serie, som är utlovat att dyka upp under torsdagen.

---

Nu ska jag laga mat.

/#8

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att han har rätt att ni slutar 10:a, enbart för att jag vill ha kvar din blogg i serien. Dock kan jag inte se att ni kan komma annat än 12:a. Så hoppas ni fixar kvalet.

    SvaraRadera
  2. Agree, men tror att ni får det riktigt jobbigt..

    SvaraRadera