fredag 22 oktober 2010

Fredag!

Vilket är en bättre fredag än på väldigt länge, för efter 11 dagar som gräsänkling så är livet tillbaka till det vanliga. Äntligen! Ska hämta sambon på Växjö flygplats direkt efter träningen så räkna inte med att hittar något inlägg efter träningen ikväll.

---

Hade en riktigt bra dag igår, dock var jag ruskigt omotiverad till att plugga, som tur var hade jag bestämt med Layne att han skulle glida in till Växjö kring lunch. Att han blev kvar till nästan 23 var kanske inte riktigt planerat, men inte på något sätt mindre roligt. Han är riktigt skön den där Canadensaren, lite blyg i början, men munnen kan glappa ganska bra om man ger honom lite tid. Sen gillar jag att prata Engelska, ett på alla sätt mycket större språk än Svenskan.

---

Träning ikväll igen och idag är det dags, det många har väntat på. Antons fotbollssäsong är slut, visst att det kommer att ta lite tid, men precis som förra säsongen och alla säsonger innan det så kommer han bidra med energi, många uppretade motståndare och 0.5 poäng per match. Att han utöver det är ett riktigt original på alla möjliga sätt gör inte saken sämre.

---

Det spetsar även till forwardssidan ytterligare och genast så tål vi en skada eller två, så man vill att det ska vara och så det måste vara.

---

Bara att hoppas att lillebror inte glömt sin uppgift till ikväll?

---

OBS: Glöm inte att vi tränar tidigt ikväll boys, 17.00.

---

De lätta matcherna fortsätter att rada upp sig och på tur står bortamatch mot Tyringe i Tyrs Hov, men jag gillar det. Om inte annat av den anledningen att jag faktiskt aldrig har stannat i Tyringe eller ens sett ishallen där.

---

Som ni märker så gillar jag att referera till att jag har fått mail, det är mest för att det är sjukt vilka mail man får ibland. Dock så finns det en (1) person som faktiskt vill diskutera intressanta saker, tänk om fler vore som han, då hade det här gått från att vara roligt till roligare än roligt.

---

Tung förlust för J-20 igår, fortfarande lite för tunna och med Goonar satt ur spel så blir det svåra givetvis än svårare, han eller Lill-Zeb får aldrig vara borta de är lite för viktiga för laget.

---

Att Vesa Junkkonen ryktas till KRIF är ingen direkt skräll, men att Thomas Mitell gör detsamma är på en helt annan nivå, låter lite för overkligt för att vara sant? Har svårt att se att substansen finns där, men räknar med att bli motbevisad inom någon timme. En sak är dock säker, har man Mitell i sitt lag så slutar det alltid med framgång.

---

Lunch på stan med Markus idag så nu blir det Ekonomi plugg fram tills dess.

/#8

11 kommentarer:

  1. "Ska hämta sambon på Växjö flygplats direkt efter träningen så räkna inte med att ni hittar något inlägg efter träningen ikväll."

    Vad menar du med dessa rader - egentligen?
    Utsvulten? :-)

    SvaraRadera
  2. Nej jag menar att jag inte träffat den viktigaste personen i mitt liv, att då sätta mig vid datorn när hon kommer hem efter 11 dagar skulle aldrig falla mig in.

    Dock har jag nog ett inlägg till på lager under eftermiddagen.

    SvaraRadera
  3. Viktor>välkommen till Tyrs Hov å kolla in vad som verkligen är en ISHALL(jämfört med andra i serien), uppvärmd och allt, men gå inte VILSE,för då hamnar du i simhallen eller idrottshallen eller bovlinghallen.VÄLKOMMEN

    SvaraRadera
  4. Har just läst bloggen som handlar mycket om dig. på skånebloggen. och jag kan ju inte annat än att hålla me han. Helt klart den bästa bloggaren i div 2. Fina ord du fick där. Grattis.
    Hoppas nu de går vägen på Söndag. lycka till.Sen att läsa att Anton är tillbaks känns ju kanon bra.

    SvaraRadera
  5. Hur kan den vara bäst? Det är ju inga bilder, inge intervjuer, bara samma dravel hela tiden. Jag går in här när jag tror att det ska stå något om Vimmerby annars är det inte mycket att ha..

    SvaraRadera
  6. Varför är nästan alla trevliga människor som skriver här från Vimmerby?

    tsos märks att du aldrig varit i Åseda här snackar vi ishall =) Som sagt det ska bli kul att åka dit på söndag, det är alltid trevligt med nya bekantskaper, de möjligheterna blir färre och färre, ju mer åren går.

    SvaraRadera
  7. Välkommen till Södertvåans bästa ishall!

    SvaraRadera
  8. Jag är ju från Vimmerby och rätt trevlig eller?!

    Fredrik

    SvaraRadera
  9. OK Viktor, jag menade VÄLKOMMEN till seriens näst bästa ishall."Vi" kan inte ta emot mer än 3200 pers.

    SvaraRadera
  10. Här har du Viktor ta åt dig för det stämmer du e kanon.. http://blogg.nsk.se/hockey/

    SvaraRadera
  11. Om den är så dålig varför läser du den då. för de måste du ju göra eftersom du anser den är dålig. Kan man läsa så ser man att Viktor skriver kanon bra, och om du vet en blogg som är bättre me all info som Viktor ger oss hockey tokiga folk så skriv gärna den då. Jag har inte hittat någon i alla fall. Jag läser alltid denna bloggen och man får ju veta allt inte bara om åseda utan även om alla andra matcher i serien. Så lägg inte av me detta Viktor för du är så duktig på detta. Nog om detta gör vad ni kan för att segra på Söndag grabbarna från åseda.
    en trogen läsare.

    SvaraRadera