fredag 29 oktober 2010

Det går lite väl fort!


Det är redan fredag, vilket också gör att det redan bara är en vecka kvar till Ekonomitentan, jag känner att jag har koll, men börjat trots det bli ganska stressad över att det bara är en vecka kvar. Det löser sig, det gör det nästan alltid, det är ju faktiskt sant, ger mig inte heller så mycket att gå och ha ångest över det.

---

Träning ikväll och jag tror inte att Ferna kommer vara på plats idag heller, blir liksom lite meningslöst när han inte kan prata. Det gör att ansvaret ökar på spelarna, men vi är några riktiga tjurhuvuden där nere som inte tillåter att någon gör en dålig träning. Har också mycket tråkiga nyheter angående Rasse, från början fans där en förhoppning om att han skulle kunna träna ikväll, men efter ytterligare ett läkarbesök så har det visat sig att han förmodligen har en skada på båtbenet och läketiden är 8-10 veckor och sen rehab på det. Med andra ord är det inte troligt att vi får se Rasse på isen mer under säsongen om vi inte får en utdragen säsong. framförallt mycket tråkigt för honom, Rasse är en kille man verkligen gillar att ha med på isen då han alltid ger allt.

---

Givetvis inte bra för laget heller att både Oscar och Rasse är borta mer eller mindre hela säsongen. Något som gör att våra lån på forwardssidan blir än viktigare.

---

Fick ett litet inlägg riktat till mig i GB tidigare idag, man bör kanske passa sig med uttryck som "riktigt jäkla dåligt" och "I stället för att skriva om sig själv hela tiden" när man inte verkar ha en aning om att jag skriver bloggen på uppdrag av mig själv och inte på uppdrag av föreningen. Att bloggen delvis handlar om mig är en självklarhet eftersom att det är just min blogg, men jag tycker samtidigt att jag ibland skriver om andra saker här än mig själv. Ska dock göra som Totto (hejarklacks-ledaren) bad mig om på morgonen, strunta i dem som är kritiska och att jag ska fortsätta att blogga på samma sätt som jag gjort under 20 månader. 

---

Dock tar jag givetvis till mig att jag ska bli bättre på att berömma klacken när de gör ett bra jobb, senast mot Alvesta var säsongens klart bästa insats. Dock är steget därifrån till att det skulle vara mitt fel till att vi inte har så mycket folk på våra matcher väldigt långt. Sen är det faktiskt som så att vi har ett bättre snitt så här långt än under förra säsongen. Då ska man också komma ihåg att det är mot Boro som det är mest folk.

---

Tungt derby imorgon mellan Tyringe och Osby. Det blir extra tungt av det faktumet att de ligger så nära varandra i tabellen, något som ingen eller åtminstone alla involverade i Tyringe lär ha haft svårt att föreställa sig inför säsongen. Som vanligt hittar ni bra uppslag inför matchen i NSK-bloggen. Hur matchen slutar? Vågar jag fortsätta att tro att Tyringe ska visa sitt rätta jag? Inget snack om att hemmalaget är det laget som har all press på sig i matchen, men kommer båda lagen upp i nivå så ska Osby vara något nummer för litet.

---

Fick ett mail igår från en snubbe som ville hjälpa mig med att dra in pengar till bloggen, lät lite intressant. "Om varje person som läser din blogg varje vecka bidrar med 20 kronor i månaden så skulle du kunna driva bloggen på heltid". Det låter lite coolt när man får det beskrivit på det sättet, men samtidigt verkade han inte leva riktigt i verkligheten och nej jag tänker inte kräva pengar från er, inte ännu i.a.f. =)

--- 

West Ham hemma i helgen, låter som tre friska in på kontot. Kan man samtidigt hoppas på att Chelsea tappar borta i den tuffa bortamatchen mot Blackburn? Inte omöjligt, men det är inte troligt. Hur man vänder och vrider på det så kommer det bli tufft att ta igen de tre poäng Arsenal tappade hemma mot West Bromvich. Lite uppladdning inför helgen, en helt underbar hyllningsvideo till Theo Walcott, dessutom med en av årets absolut bästa låtar som ljudkuliss i bakgrunden. Walcott som började säsongen riktigt bra, bästa av alla i Arsenal, gjorde comeback på riktigt i onsdags, facit två mål.

---

Om Frazz har skött sig så blir det TAIF-Växjö imorgon. Ska TAIF längst ner i dyn eller ska Lakers få vingar som räcker långt fram i vår? Någon skum känsla säger hemmaseger imorgon, men samtidigt låter det lite för dumt för att man verkligen ska tro på det. Det lär bli jämnt, men Lakers har betydligt fler matchvinnare än Tingsryd, det avgör.

---

Nu ska jag luncha.


/#8

2 kommentarer:

  1. Tråkigt för Rasse. hoppas han kryar på sig. Sen de inlägget i GB är ju lite som de är. De står mycket positivt på GB med om hur ni spelar hur ni är mm. ta åt er de i stället.På Onsdag blir de nog ganska tjockt i hallen när Boro kommer får vi hoppas. Jag håller även me Totto de han sagt fortsätt skriva precis som du gör för de är du väldigt duktig på. vidhåller de många an´dra skrivit div 2 bästa blogg. Väntar dagligen på denna bloggen. Nu hoppas jag ni gör en bra match på Söndag sen vill mitt hjärta att de blir vinst på Onsdag. Lycka till med ekonomitentan.

    SvaraRadera
  2. Klart att vi vinner imorgon finns inget annat. Osby kommer att få känna av hur det känns att förlora i ett kokande tyrs hov

    SvaraRadera