söndag 24 oktober 2010

En poäng, nära tre!

Rubriken är snodd från vår match mot Helsingborg, passar lika bra idag. Ni har redan fått hela matchen refererad i kommentarerna i mitt förra inlägg, så jag vet inte vad jag ska tillägga eller jo det vet jag precis.

---

Vi gör knappast säsongens bästa insats idag, trots det får vi med oss en poäng från en bortamatch mot Tyringe, det låter helt sjukt och är givetvis det också. Vi är inte dåliga. absolut inte, men i perioder ganska passiva, samt att vi egentligen bara har en fungerande formation idag, offensivt sätt. Jag skrev något häromdagen att det är lite märkligt att vi blir anklagade för att spela med en köttmur, när vi trots allt skapar så mycket som vi gjort i de tidigare matcherna. Idag var det annorlunda, idag blev vi stundtals hårt nedtryckta och hade det också kämpigt i perioder. Det blev lite mer köttmur än det var tänkt helt enkelt.

---

Jag, finnen och några till konstaterade i den långa bussresan hem (blev sjukt lång, mer om det sen) att Tyringe var säsongens tuffaste match så här långt. Vi fick kriga som svin för att freda oss, vilket också slet väldigt mycket. Läser på en hel del håll att Tyringe var dåliga idag, det är möjligt, men utan snack den match som slitigt mest, utan snack det laget som fått mest press på oss, osv. Med andra ord har alla lag varit dåliga mot oss så här långt, eller så sitter Tyringe på en överkapacitet kontra alla andra lag, fri tolkning för er kring den saken.

---

Första femman presterar ett bra PP matchen igenom och gör två mål där idag. Layne får göra sitt första mål under sin vistelse i Sverige och är efter det en helt annan spelare, sjuka dragningar han gör när han lurar ett par spelare. JB är som alltid stabil i kassen.

---

Trots spelövertag för Tyringe, så är vi riktigt nära att ta alla tre poängen. Jag och Krille har redan bittrat och diskuterat vad som gick fel vid kvitteringen med dryga minuten kvar, bittert.

---

Är också ganska säker på att domaren gjorde fel i sudden. Vi får en utvisad i slutet av ordinarie tid, domaren säger att det ska vara 4-3, vi hävdar att det ska vara 5-4. Är nästan hundra på att jag har rätt här. Knappast ingen hemlighet att det är svårare att spela 3-4 än 4-5. Sker utvisningen i sudden så ska det var 3-4, men sker den under ordinarie tid 4-5. Möjligt att utgången blivit densamma i.a.f, men men..

---

En poäng borta mot Tyringe, är en bonuspoäng för oss, inget snack om saken. Vi gör det med en halvskadad Markus, med vår tills skadan i andra perioden kanske bästa spelare Gunnar och utan Lill-Sebbe. Det är starkt! 

---

Hockey handlar om hjärta! Och mer här.

---

För egen del hade jag stundtals ganska svårt idag. Eller som någon från Tyringe skrev, "Man har sett vassare backar men din blogg håller en mycket god standard". Bara det att personen ifråga märkte att jag var med tyder på att jag måste gjort en del dåliga saker...

---

Jag såg aldrig situationen när Gunnar blev skadad, hörde att det var en ful eftersläng, hur eller hur så fick han åka till sjukhuset efter att ha fått en klubba på struphuvudet. Han ådrog sig en skada och efter röntgen så blev han inlagd över natten. Hur allvarligt det är eller inte, har jag inte en aning om, men hoppas givetvis att det har gått bra. Här blev det också två vändor till Kristianstad efter lite olika budskap, därav ankom jag Växjö 1.30 senare än tänkt.

---

Nu återstår två träningar innan säsongens så här långt viktigaste match väntar på onsdag, Alvesta hemma.

---

Sjukt av Osby att trots underläge med 5-3, 19.21 in i tredje perioden komma tillbaka och vinna på straffar mot Helsingborg, får nog fortsätta att behålla hatten av för Osby. Att detta görs på bortaplan är än mer imponerande.

---

Krif spände musklerna borta mot Boro, eller de hade ett väldigt effektivt PP där de gick från 1-0 till 1-4 under samma PP, efter att Emrik Larsson fått matchstraff för armbågstackling. 7-3 vinst tillslut för serieledarna.

---

I omgångens mest ovissa match avgick Värnamo med en 3-1 seger hemma i mötet mot Limhamn. Inte helt oväntat att hemmaplans fördelen skulle avgöra denna match.

---

Vår motståndare på onsdag Alvesta, följer vårt mönster i sina matcher på ett nästan löjligt identiskt sätt, man är med och hugger, men har svårt att få poäng. Idag gör man säsongsbästa fem mål på hemmaplan, men trots det åker Vimmerby hem med alla tre poängen efter att ha gjort sex mål. Som vanligt första femman i VH som är skillnaden i matchen.

---

Nässjö tog tre mycket viktiga poäng genom att man lyckades åka ner till Jonstorp och få med sig alla tre poängen hem, starkt. För trots skralt med poäng så här långt så åker inget lag och hämtar några poäng i Jonstorp utan vidare. 3-4 slutar matchen efter att Nässjö vunnit första med 0-1, 3-3(!) i andra och sen avslutningsvis 0-0.

---

3-0 borta mot Manchester City! Har sett lite sammandrag och Samir Nasri är sjukt bra just nu!

---

Nu ska jag i säng.

/#8

8 kommentarer:

  1. Är så att det blir 4-3 i Sudden om man har 5-4
    Under ledsnaste tid.

    SvaraRadera
  2. Du har säkert rätt, får ta och läsa på reglerna lite bättre.

    SvaraRadera
  3. Enligt komentarer i andra bloggar så krigade ni inte något i matchen, Ni fick en poäng gratis av tyringe så enkelt va de enligt folket. Så meningarna om matchen är tydligen delade.

    SvaraRadera
  4. Ja jag har läst det någonstans, men håller inte alls med. Dock som jag skrev gör vi inte säsongens bästa match, men att påstå att vi inte krigade?? Då vet jag inte om man var på matchen eller ej?

    SvaraRadera
  5. Inte för att förringa er insats men faktum är att Tsos har underpresterat grovt i två matcher i rad , och man har inte samma kämpaglöd o inställning till match som ni har t ex . Och kombinationen underskattning + ert kämpande ger bonuspoäng så är det, grattis till poängen och fortsätt gärna ta poäng av de andra topplagen som också kommer att underskatta er, bra blogg förresten !! mvh tyringebo

    SvaraRadera
  6. Precis som jag skriver så är det en bonuspoäng för oss, men det jag vände mig emot var påståenden om att vi inte behövde visa något hjärta för att ta den. Samt att jag fortsatt hävdar att Tyringe är det laget vi mött som varit bäst så här långt.

    Tack för berömmet!

    SvaraRadera
  7. ja e säker på att domaren har helt rätt eftersom Suddendeath innebär spel 4 mot 4 i 5 min, då kan de ju inte bli spel 5 mot 4 utan 4 mot 3 eller omvänt! :)

    SvaraRadera
  8. Nja kan och kan, det tycker jag nog att det kan då det är väldigt konstigt att man först spelar 5-4 och sen övergår till 4-3, men samtidigt konstigt om man går från att spela 5-5 under kanske 30 sekunder i sudden för att sen spela 4-4. Ah jag vet inte, tycker att det är lite halvkonstigt, men då jag inte vet exakt hur det ser ut eller exakt hur jag skulle vilja att det såg ut så ska jag vara tyst.

    SvaraRadera