måndag 17 augusti 2009

Träning

Ojoj idag var det tungt, det gnisslade i ljumskarna, låren hade mer mjölksyra en vad som är nyttigt och jag blev faktiskt ganska orolig idag då mina beryktade överliggare började bråka med mig. Efter lite stretching så kändes det ok, jag hoppas verkligen att det berodde på dålig uppvärmning eller dylikt. Vi var ganska många idag, men Erik A, Ederfors, Dan, Alex och Augustsson körde rehab, ingen större fara med någon av dem, men dumt att chansa veckan innan is.

Lille
Carl Elmersson var även med och kör denna vecka. Bara 100 plus på vikten och lite över 1.90, trots det bra driv i löpningen

Helgen hade också skördat sina offer på sjukfronten, perfekt att ta det nu och slippa ifrån det senare.

Det börjar kännas nu att kroppen är ganska sugen på att gå på is och byta belastningsfokus litegrann.

Vi inledde med fotboll, där vi äldre käkade upp de yngre, vilket inte var någon större skräll.
Emil var överlycklig idag då han för första gången fick vara med i det äldre laget =) Efter det körde vi lite 200, 100 och 50 meters intervaller. Sen joggade vi lite på gräset coach pekade åt ett håll och då gällde det att ta ett par snabba steg åt det hållet, jobbigt, men säkert lite nyttigt =) Sen lite sit ups, armhävningar, fall downs (fast annorlunda) och lite 90 graders sitt. Jobbig, men en bra träning. Just dessa korta intervaller är riktigt nyttiga såhär nära inpå isen då man behöver få upp lite speed, vissa (läs mig) mer än andra.

Vimmerby kommer att tränas av Schultz och Jaensson, två riktigt bra spelare, säkert med stora ledaregenskaper, men jag skulle aldrig vilja ha en spelande huvudtränare. Det kan säkert bli OK iaf, men jag kan aldrig tycka att det är en optimal lösning. Kan de få med Widéen på tåget så kommer Vimmerby bli bra.

Vad händer i
Dalen? En hel knippe nyförvärv form av, Jimmy Komulainen (f) Comeback, Henrik Svensk (f) Tranås J-20, Felix Mattsson (f) Skillingaryd,
Markus Henriksson (f) Skillingaryd, Christoffer Hyltze (f) HV 71 J-18,
Simon Roupé (b) HV 71 J-18, Jeff Gustafsson (f) Ulricehamn.
Vissa av dem har man stött på flertalet ggr, i Skillngaryd. Jeff Gustafsson är ett klassförvärv.

I övrigt ganska dött i lagen just nu. Dock så går nästan alla lag i serien på is idag, förutom vi som går på nästa tisdag och Boro som går på ännu en vecka senare.

Nu ska jag kika lite på
Bekele

/#8

4 kommentarer:

  1. Måste ha tränat riktigt fel i sommar om du har ont överallt, kommer nog bli en jobbig säsong.

    Hahaha Vimmery har ruskigt bra tränare, du är allt en liten pajas.

    SvaraRadera
  2. Ja eller så har alla det efter en lång och tuff försäsong?

    Jag skriver inget om tränarna är bra eller inte. Jag skriver att jag inte skulle vilja ha en spelande huvudtränare, det är skillnad.

    SvaraRadera
  3. Dalen , tror inte att man ska ha någon stor respekt för j-18 spelare från elitlagen. oftast har de inte varit ordinarie vidare är seniorhockey en annan grej. 91 or som kommer vill inte elitlagen ta upp i sina j20 lag, vidare
    är inte ambitionen alltid kvar. Dalen brukar alltid få en gäng lirare från hv, de försöker några månader sen blir det ofta grillorna på hyllan. Detta är en intressant blogg

    SvaraRadera
  4. Håller med om att det är en jäkla skillnad på junior och senior hockey. Tog mig själv fyra-fem år och ställa om huvudet från att vara smålandselit som 14-15 åring tills jag insåg mina begränsningar som senior och började spela ett enklare och rakare spel. Tror att serien kommer bli jäkligt jämn och tuff, känns som om många lag har försökt att spetsa trupperna, vissa har lyckats lite bättre, andra sämre.

    SvaraRadera