lördag 22 augusti 2009

Snart Stockholm

Jag kunde bara inte låta bli att göra ett lite inlägg =) Nu är linjerna fixade i ishallen och det kommer läggas på mer vatten dygnet runt, för att isen ska vara klar och fin på tisdag klockan 18, då vi glider in på isen för första gången.

Robin Ericsson har nu bestämt och det blev faktiskt som jag gissade på Vimmerby, mer kan ni läsa här.

Började morgonen med en liten promenad och sen lite olika rehabövningar för knäet, finns inget annat än att jag ska vara på isen på tisdag.

Lakers åkte igår på säsongens första förlust emot JYP, 4-1 slutade matchen. Då JYP blev finska mästare våras så känns 4-1 inte så farligt och med tanke på att ställningen var 2-1 inför tredje så känns det som en bra insats, dock är det alltid lite svårt att referera matchen man inte har sett =) Bois var målskytten igår och det känns grymt bra att sitta på en av/den bästa kedjan i hela allsvenskan. Med Saviano och Lundbohm på plats kommer det var två riktigt produktiva kedjor. Fasth har hittills spelat en av sex perioder i Finland. Allt sägs ha sett bra ut och knäet verkar ha svarat bra.

Bengt-Åke har tagit ut de spelare från Europa som ev kan få spela i OS. De namnen som inte är med här har ingen möjlighet att delta i turneringen. Ta namnen med en nya salt då det är Tomas Ros som har skrivit artikeln. Den mannen har mitt absoluta drömjobb, men missköter det något fruktansvärt, knappt inga artiklar, i princip inga blogginlägg och krönikor kan han inte skriva.

"Johan Holmqvist Frölunda, Mattias Modig Luleå, Niclas Hävelid Linköping, Magnus Johansson Linköping, Jacob Markström Brynäs, Stefan Liv HV 71, Marcus Ragnarsson Djurgården, Mattias Timander Modo, Mikael Tellqvist AK Bars Kazan, Dick Tärnström AIK, Johan Andersson Färjestad, Johan Harju Dynamo Moskva, Martin Thörnberg HV 71, Mattias Weinhandl Dynamo Moskva, Johan Davidsson HV 71, Linus Omark Dynamo Moskva, Mathias Tjärnqvist Djurgården, Tony Mårtensson Linköping, Niklas Persson N. Nizhnekamsk, Marcus Nilson Djurgården.

Fotnot: Joel Lundqvist och Per Johan Axelsson, Frölunda, klassas fortfarande som NHL-spelare och är därför inte med på listan."

Dock lär max tre-fyra av dessa komma med i den slutgiltiga truppen. Kan köpa de flesta namnen, Mattias Modig och Mathias Tjärnqvist känns inte rätt att ha med. En annan befogad fråga är, varför Ros inte har skrivit namnen efter deras position. Hade jag inte känt mig tokstressad hade jag givetvis skrivit om namnen.

Tåget tuffar iväg om två timmar. Ska packa lite och glida ner till stationen i god tid, för en gångs skull.

Nu ska jag kika på SMHI hemsida.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar