torsdag 6 augusti 2009

Nya nummer

Precis hemkommen från jobbet, var betydligt bättre flyt i arbetet idag, vilket var kul.
En dag kvar och sen 13 dagars ledigt innan skolan börjar.

Glömde skriva om en sak igår, det var nästintill kaos på träningen igår, anledningen? Vi ska få välja vilka nr vi vill mellan 1-99. Detta efter att
Markus och Danne krävt detta för att krita på kontrakten =) Vi lite coolare typ Håkan, G och jag behåller givetvis 12, 19 och åtta, men vissa var givetvis tvungna att byta. 51, 87, 89 och 41 är bara några nr ni kommer att få se i vinter.

Åttan är mitt nr så är det bara. Sen när man påminner så mycket om Ovechkin på isen så känns det helt rätt att ha samma nr =)

Ikväll tuggar vi igång med lite 800m intervaller igen. Snabbhet, styrka kommer vi att köra måndagar och lite kortare intervaller på fredagar. Onsdagarna kommer att se ut som tidigare med balans, spänst och innebandy. Torsdagarna blir som alltid längre intervaller.

25 augusti längtar man rätt mycket till nu.

Att
Håkan inte skulle fortsätta som kapten? Kan varit ett av de dummare inläggen i gästboken i år och då har det trots allt varit jäkligt många märkliga saker som skrivits där.

Motala hämtar en forward från Skövdes J-20Elit. Filip Olsson född 1990 ansluter. Finspång har tappat sin målvakt Pierre Ramsten till Vita Hästen, där han kommer att kampera med Åseda produkten Fredrik Jensen.

Nja säger jag om
Djurgårdens backförvärv, Kyle Klubertanz, från USA. Om det stämmer att han är hämtad som PP back så är jag lite skeptisk.

Foppas fot höll igår? Det verkar så, men man vet ju aldrig....

Transfersummorna i fotbollen är helt sjuka, men någonstans skiljer jag på lagen som hämtar spelare.
Real Madrid har på ett annat sätt en Manchester City förtjänat rätten att köpa spelare för miljarder Det känns mycket mer okej när ett etablerat storlag gör den en när något lag utanför toppen gör det. För er som tror att detta beror på att jag är avundsjuk som Arsenal supporter, så är svaret nej. Det laget som borde vara nervösa är Liverpool, tycker de är riktigt ihåliga och överpresterad ifjol, utan Alonso blir de som bäst fyra.

Vilka som vinner? Förmodligen
Chelsea.

Heder åt ett lag som Everton, de gör mycket av lite.

Kommer några rader efter träningen ikväll.

Nu ska jag äga lillebror lite.

/#8

4 kommentarer:

  1. Att du påminner om ovecchin måste vara det sjukaste jag har läst! Det finns liksom inte en enda liten likhet, fattar du inte? Hört talas om ödmjukhet? Pajas

    SvaraRadera
  2. haha ok.. återigen nån snubbe som har svårt o se det komiska i vissa saker. Att det även finns en smiley efter hjälper inte. Jag tycker de flesta åttor liknar Ove. Alltså jag med :D

    City City ja City. Jag hävdar att de inte alls kommer att utmana topp 4 iår. Jisses vilket bråk det kommer bli när nån pengadiva hamnar på bänken och jag tycker inte alls de har nån trupp som skrämmer. Visst har de ett par bra, men kommer de få alla egon att funka ihop? Time will tell. Håller på United själv o måste ju givetvist tro på mitt lag. Jag tror det kommer stå mellan Chelsea o United iår o vi tar hem det i näst sista rundan :D Pool överprestera förra säsongen, precis som du skrev. Att Alonso stack betyder mer än vad folk tror. Arsenal har tappat stora spelare, men de har ett ungt lag som är 1 år äldre iår. Ett bra spelsystem o en grym manager. De kommer inte slåss om guldet men de kommer va med däruppe. Everton har ju Cahill som är en av mina favoritspelare. De kommer hålla City efter sig.

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte heller ett smack på City, dock har människor i min närhet börjat hävda att de kommer ta Arsenals fjärde plats. City och Tottenham kan nog slåss om 5-8 platsen med Everton och Villa. Som sagt Alonso gav Gerrard ett utrymme han inte fått annars. Pool blir nog fyra.

    Eller det där om Tottenham och en topp åtta plats tar jag tillbaks =)

    Jag tror tyvärr att Chelsea plockar hem det. Gillar inte de ryska tvättade miljaderna...

    SvaraRadera
  4. Haha skönt att du inte ens kommenterar vad den första skrev, det får liksom honom att framstå som ännu dumare :P Bra blogg

    /Jonas

    SvaraRadera