tisdag 25 augusti 2009

Premiär

Precis hemkommen efter säsongens första isträningen, det kändes faktiskt mycket bättre än det brukar göra. Frågan är om det berodde på låga förväntningar eller om det faktiskt var sant återstår att se =) Koma och Gabor saknades annars var hela laget på plats, vilket gav följande uppställning.

MV
Alex och Robin
Röd 1
Witten-Augustsson
Green-Håkan-Martin-Pettersson
Röd 2
Adam-Lille Green
Markus-Emil-Lill Sebbe
Blå 1
Rautio-Victor
Ryssen-G-Krille E-Helmersson
Blå 2
Dan-Gunnarsson
Danne-Henke-Erik A

Vi började med att åka omkring lite och känna på grejerna, efter det tog
Henke och Emil målvakterna medans vi andra gick ihop två och två och slog lite passningar till varandra. Efter det lite lätta fina övningar, med lite vändningar och baklängesåkning. Undan för undan under träningen så blev det längre åkningar och svårare passningar. En av kvällens höjdpunkter var när vi körde en övning som innebar dubbla avslut. Jag hängde första skottet och blev så saligt glad att jag glömde allt vad balans hette och bara föll ihop i en hög framför mål, jag bjuder på den grabbar =)

Sen blev det lite tvåmål, jag och
Rautio blandade briljans med missade puckar och pilonspelande backspel. Rautio var dock kvällens utropstecken och dominerade merparten av övningarna stort. Röda linorna hade det mesta av spelet, inledningsvis, G lät Håkan vinna ett par tek och vilket gav de röde chansen att briljera lite =)

De som sticker ut mest första veckan är oftast de som har mycket fart på rören, då vi andra sega spelare lever mycket på att stå rätt och tajmningen, då all känsla för de sakerna saknas så ser man ut och känner sig riktigt dålig stundtals.

Ett mycket bra första pass måste jag säga, laget ser bra ut. Som mest var det nog 35-40 som tittade på träningen, vilket var väldigt kul att se.

Jag hinner tyvärr inte skriva mer nu, men det kommer mer imorgon

Nu ska jag till
Choobacka.

/#8

6 kommentarer:

  1. Grattis till div3 platsen med de femmorna är ni rökta...

    SvaraRadera
  2. Tycker allt att laget ser bra ut. Första linan ser riktigt jäkla vass ut när Koma går in där

    SvaraRadera
  3. Tycker inte att Koma och Witten ska spela ihop, känns som att det skulle bli bättre om dom fick någon annan att spela med, det är väl dom två bästa backarna framåt och bakåt?

    SvaraRadera
  4. Två bästa backarna framåt och bakåt??? Håller jag inte med om. Framåt är de absolut bäst, men det får också ibland konsekvenserna att de tappar positionerna i styrspelet.

    Sen tror jag nog att Fernqvist har lite bättre koll än dig

    SvaraRadera
  5. Vilka är bästa defensiva backarna då?

    SvaraRadera
  6. Vem som är bäst beror på hur du menar? Koma och Witten spelar med små marginaler, vilket gör att det ibland blir billiga mål bakåt, dock är det de två jag helst har inne i slutet av en match som ska stängas, då de är de två bästa backarna. I slutet av matcherna kan de också lägga om sitt spel och spela enklare. Tittar man istället på vilka som är inne på minst mål bakåt så är jag överygad om att det skulle vara Rautio-Victor om de spelar ihop, de spelar med mindre risker och säkrar mer bakåt, nackdelen med det är att man tappar trycket frammåt. Witten-Koma skulle vara bäst defensivt om de la vikten där, nu är de mer offensivt lagda.

    Denna diskution går dock knappt att ha här.

    SvaraRadera