måndag 31 augusti 2009

Sista lediga dagen

Imorgon börjar allvaret, jag har försökt att smygstarta lite idag så att inte hjärnan ska bli helt chockad imorgon då den helt plötsligt måste användas efter att ha varit avstängd i två månader. Så bara jag har skrivit klart detta så ska jag ta mig bort till Campus och biblioteket ett varv.

Vad tycker ni om den nya hemsidan? Är det någon meny eller information ni saknar? Mycket går att fixa så bara skriv förslag.

Lakers-Borås 8-2 igår, trots att Fasth, Augustin och Linder vilade, plus att inga av transatlanterna har anslutit ännu. Jag vet inte hur Borås lag såg ut igår,(?) men det vill nog till att de får in ganska många spelare från Frölunda om säsongen ska bli annat än tråkig. Vet att det bara är träningsmatcher, men att förlora med så stora siffror som Borås kan aldrig vara bra, Lakers har 15-2 på dem efter två matcher hittills, bara hoppas på att det inte blir underskattning emot samma lag i premiären. Första kedjan fortsätter att dominera, men bäst igår var att både Tsimikalis och Åhsberg nätade. Framförallt Åhsberg behöver självförtroende och där finns det mycket sparkapital. Enligt en kompis till mig gjorde också Rahm en bra match, något som det varit si och så med under försäsongen, men sen behöver han inte heller vara bäst nu. Man ser vilket spel han har i sig så jag är inte orolig.

Träning ikväll klockan 19.00, näst sista träningen innan Nässjö borta på onsdag. Man är väldigt förväntansfull inför den matchen, det kan kännas bra på träningen, men innan du har spelat match, så vet du egentligen ingenting om vart du står. Det vet man kanske inte efter första matchen heller, men man får iaf en hint om hur bra man har tränat, hur kylan i spelet har utvecklats mm. Just att vara lite kyligare var något som jag utvecklade i slutet av förra säsongen och jag hoppas verkligen att jag kan bygga vidare på det. Klarar man av det är mycket vunnet. Nu under första veckan har vi egentligen inte ägnat någon som helst tid vid anfallsspelet, vilket är rätt. Då vi i år inte har råd att slarva eller göra halvdåliga prestationer, tidigare åren har vi vunnit iaf, iår kommer vi förlora merparten av matcherna som vi inte är riktigt på tå i.

Kul att det blivit lite tippningar och försök till seriösa inlägg i den nya gästboken, fortsätt så =) Även om jag tror att ni är lite fel ute med vissa lag =) Ska i vilket fall bli väldigt kul på onsdag. Att vi möter just Nässjö i början är ganska klassiskt, förra året gjorde vi ett riktigt bottennapp där i första matchen, sen vann vi hemma, men då gick de bara på "75%" lite märkligt att de inte tog i =) Man ska aldrig dra förstora växlar av träningsmatcher, men den som påstår att det inte är viktigt att få in lite vinnarkänsla i laget ljuger.

Wettern-HF Linköping 4-2, slutade matchen igår, träningsmatch och jag har inte en aning om vilket lag som HF Linköping kom med? Ferm och Eriksson är ännu inte klara enligt deras hemsida, känns som två väldigt viktiga pusselbitar. Någon från Wettern kanske kan skriva en liten kommentar om Linköping? Vad jag vet var detta första träningsmatchen som något lag i serien spelade?

Maria kommer imorgonkväll =)

Ska bort ett varv till biblioteket nu och sen en promenad med
E innan jag åker till Åseda.

/#8

8 kommentarer:

  1. De saknade 3-4 spelare bara. Bla Eriksson och Dahlkvist. Dala är borta till Jul ungefär med ett båtbensbrott. Ferm ska ju vara 2e tränare o jag hade hört att han skulle va spelande tränare. Dock så sades det igår att han inte skulle spela alls. Enbart va tränare. Jag snackade med Hannes Jonsson som lirar i HF o på honom så lät det som att Eriksson iaf kommer lira sen. O vi får väl se hur länge de kan spela som de gör innan Ferm gör comeback :D.. Nä HFL har tappat en hel del bra från förra året o inte fyllt på med nåt som har kunnat ersätta de förlusterna. Det är mest egna juniorer o några juniorer från Lhc som kommit.

    Igår spelade även Majf sin första träningsmatch. De lirade mot Hc Örnen o vann med 2-1. Slovaken Valko bröt dock armen o blir borta ett par veckor. 6 veckor gips sen rehab på det. Imorgon ska det komma 2 finnar medans den sista som lirar på artistkontrakt kommer i slutet av september. Enligt rapporter så var Örnen odugliga men Majf fick inte in puckarna.

    SvaraRadera
  2. Tack Macke, jag gillar inte att sväva i ovisshet =)Dala, Ferm och Eriksson är ju inga dussinlirare direkt. Starkt av er att vinna i vilket fall.

    Hade missat helt att Motala lirade igår, men såg kommentaren i er blogg från Örnensforum=), om de är så bra som de skriver borde Motala hålla ok div1 klass.

    SvaraRadera
  3. Haha. Ja vi får se.. Vi möter Örnen på lördag. Då får vi se om de är så bra som de säger :D

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det blir så här.

    1Nittorp, de är bäst helt enkelt, tappat några bra, men också ersatt bra.
    2Vimmerby, laget som värvat bäst.
    3Motala, laget som värvat mest.
    4Linköping har ett stabilt och bra lag.
    ----------------------------------------
    5Dalen, kan kanske nå play off.
    6Boro, om de får fullt lag?
    7Ulricehamn, många spelare med div1 rutin.
    8Finspång, beror mycket på Hästen.
    9Nässjö, kan komma högre, känns väldigt osäkert.
    10Tvärsist, inga nyförvärv av klass, hur kan man spela i div2 med ett div3 lag?

    SvaraRadera
  5. Du skriver väldigt bra. Är mycket imponerad. Fortsätt så. Följer din blogg med spänning!

    SvaraRadera
  6. Apropå VLH-BHC. BHC var märkbart tagna av VLH's fysiska spel och hade svårt att hantera det. Därav grinade de ur rätt ordentligt, vilket flyttade fokus för deras del. Och VLH's krigare kunde säga; Mission accomplished, och vinna med 8-2. =)

    SvaraRadera
  7. Hehe blir lätt så när Markusson, Hedman och Hjalmarsson har vaknat på rätt sida =)

    SvaraRadera
  8. Ha! Ja Mackan måste ha käkat taggtråd i söndags. Jävlar va arg han blev! =)

    SvaraRadera