fredag 28 augusti 2009

Fredag

Hade inte tid att skriva efter träningen igår, blev sittande med lite uppdateringar av den nya hemsidan istället.
Igår var det en riktigt bra träning, det såg faktiskt ut som om vi vart på isen fler pass än vad som är fallet. Passningarna satt oftast, man såg lite struktur under vissa av spelvändningarna och det var bättre tempo. För en gångs skull var det gristräning för backarna och jag som trodde att jag blev back för att slippa det =) De första två träningarna var vi 10 backar igår åtta, det märktes.
Vi började att åka omkring i mittzon och dribbla och på signal skulle vi slå ut varandras puckar, jag lyckades på något sätt vinna, jag var saligt lyckligt, både höger och vänstermungipa nådde varsin örsnibb, för att sen åka ut näst först andra svängen, hybris någon =) Efter det lite fina uppvärmnings övningar, för att precis innan vattnet köra än rullande övning, med bra tempo och då märktes det att man har gigantiskt långt kvar till bästa isformen.
Efter det en emot en och två emot en, där fyra av åtta backar var igång samtidigt,
Ferna myste efter träningen och sa att han tyckte att jag sett lite trött ut =)
Sen avslutade vi med två mål och spelvändningar, där min femma för första gången fick igång lite spel och där vi faktiskt hade ett par väldigt bra uppspel och bra lösningar på olika situationer.

Ikväll kör vi igen, fredagsträning=zonspel och ikväll tänkte jag förlänga min svit, åtta säsonger utan förlust, det finns bra förutsättningar att det blir en nionde =)

Imorgon smäller det
United-Arsenal Old Trafford, Ryssen, Conny och jag har fattat vilket lag det är som gäller, övriga fattar jag inte vad de tänker med =) För husfridens skull i omklädningsrummet vore det riktigt gutt med minst ett kryss, annars kommer Emil och Pettersson mfl vara lite väl spydiga på söndag (som om inte jag kommer vara det vid Arsenal seger) så det vore väldigt onödigt ifall United vann.

Idag blir det att plugga nu under förmiddagen, sen lunch med Davve P runt 12 och efter det är jag ganska ledig.

Verkar som om
Robben går till Bayern München, det behöver de. Med honom och Ribery kommer de att ha två helt ok yttrar =)

Forsberg spelade för Modo igår i 2-1 segern emot Geneve-Servette från Schweiziska ligan. Inte ett ord om foten och alla säger att skridskoåkningen ser bättre ut en på ett par år, låter lovande, men man tar inte något för givet med honom.

Örebro tog året första seger efter ett par riktiga stjärnsmällar, men då de precis som Lakers sitter på många artistspelare så har laget sett ganska ihåligt ut tidigare, igår var i princip alla på plats, då blev det 4-0 seger. Bofors stod för motståndet och jag tippade de sist för ett tag sedan här i bloggen och jag kan inte se att de undviker kval med det spelarmaterialet de har.

I lottningen till
Champions league så drog Arsenal en riktig vinstlott, eller vad sägs om.

AZ Alkmaar,
Olympiakos
Standard Liege

Mer drömlottning en så blir det inte, sportsligt sätt, publikt och medialt var det kanske inte så bra, men det kommer att bli ett ganska smidigt avancemang. Roligast var givetvis att Inter och Barcelona hamnade i samma grupp.

Nu ska jag titta till skolböckerna lite.

/#8

3 kommentarer:

  1. Troligt att du vunnit alla ggr under åtta säsonger, skulle inte tro det. När kommer backarna som behövs? Tror inte ni en chans att bli annat en sist, alla lag känns bättre och jämnare.

    SvaraRadera
  2. mm framförallt jämnare, Åseda har absolut inget jämnt lag =)

    SvaraRadera
  3. Fan vad posetiva alla är mot denna förening. Jag tror jag knappast att Victor skulle sitta och ljuga om sig själv i sin egen blogg. Skärp er "vuxna" människor!

    SvaraRadera