söndag 2 augusti 2009

Nära nu

Imorgon går väldigt många lag på is och hade det inte varit för att jag ska hem till Åseda och jobba så hade jag glidit bort till ishallen och kikat in Lakers första träning. För även om det är precis i början så kan man se utvecklingen på vissa spelare. Hur gubbarna ser ut ska man aldrig bry sig om i början av säsongen, men om de yngre inte ser bra ut under försäsongen så brukar det inte heller bli så bra.

Man vet hur det är själv, efter två-tre pass så brukar man känna hur bra man har tränat under sommaren och lite åt vilket håll säsongen kommer peka. Lite märkligt det där, men så känner jag.

Västerås värvar Jesper Andersson från Huddinge, en bra spelare, men jag hade förväntat mig lite mer av Västerås.

Det tog en helg, sen kände man sig som hemma i lägenheten. Det är jäkligt skönt att bara kunna kliva ur sängen och käka frulle i ett annat rum.

Imorgon börjar den gemensamma träningen igen, äntligen. Hoppas alla kommer vara minst lika bra som innan uppehållet. Sen gäller det att vi ligger i eftersom det bara då är knappa fyra veckor till ispremiären. Imorgon är en månad till första matchen, Nässjö borta.

Imorgon sticker Maria iväg på en kust till kust road trip i USA i en månad. Blir en gräsänklings månad.

Nu ska jag städa lite så att sambon blir nöjd med mig.

/#8

2 kommentarer:

  1. Henke?Sebbe?Ivar?Åberg?Jonte?

    Kommer de att spela?

    Hörde ett rykte om att Anton vill spela, stämmer det?

    SvaraRadera
  2. Vet faktiskt inte statusen på så många av dem. Det lär nog klarna under de kommande veckorna, är de med på försäsongen eller inte även nu efter sommaren? Det brukar vara ett gott tecken.

    SvaraRadera