tisdag 11 augusti 2009

Plugg

Vaknade ganska tidigt idag och väldigt pigg, så ekonomiboken åkte fram lite innan åtta. Sen tuggade jag på med den till 14 tiden då jag gled bort till Campus och hem till Maries lya där nu min fadder under nollningen första året Viktor F nu bor. Mycket gafflande om diverse saker och som alltid jäkligt givande, hade nog aldrig klarat skolan utan honom. Känns iaf gutt att man har börjat få lite rullning på pluggandet.

Hade en bra kväll igår där jag kunde sjunka djupt ner i soffan och vänta på att Markus med flickvän lagade till en riktig guldmiddag. Kan lätt offra mig på att fixa lunch fler ggr =)

HV-LHC ikväll börjar det bli lite intressant. En försmak på vårens final? Inte helt omöjligt. Tycker fortfarande att HV:s forwardssida är den bästa och tyngsta i serien, men innan jag säger att det blir guld så vill jag se att Stillman plockar in en bra back till som kan avlasta Puistola och Petrasek i PP spelet. Just nu säger och skriver alla att LHC och Frölunda är bäst, jag säger vi får väl se.

Vem blir siste backen in i
Lakers? Hoppas inte att man nöjer sig med någon av Gislavedsspelarna som gästspelade i helgen. Är skadan på Augustin allvarlig behövs en back som går in och är en av de sex bästa.

Är även
Rosenqvist på väg att lämna boro?

Vimmerby kommer presentera tränare och vilka som är klara för spel till säsongen under veckan, ska bli riktigt intressant att följa. Kommer
Schultz träna laget? Spelar Wideen? Jaensson? Känns ganska väsentligt för hur slagkraftigt laget blir.

Ispremiären är idag två veckor bort.

Med tanke på att det regnat konstant, blixtrat och åskat de senaste dagarna så hade det inte gjort ett smack att få krypa in i hallen redan idag.

Löpsteget kändes bra igår (sjukt syrerikt) och sådana dagar känns det som att man kan springa för alltid, det skulle vara så lite oftare.
Idag blir det ett varv till BK-biceps och sen lite nerjogg efter det.

Imorgon är det spänst, balans och innebandy som gäller, hade varit skönt om man inte blev bortfuskad en gång.

Vad ska vi göra i helgen? Det är väldigt hemligt, vi vet vad vi ska packa och hur länge vi ska vara borta, förutom det inte en susning. Vi ska förmodligen cykla iaf, med tanke på att man ska ha med sig en cykel. Kommer säkert bli, jobbigt, slitsamt, men också jäkligt roligt.

Ganska jobbigt att vara
Arsenal supporter dessa dagar, inte för att laget är dåligt eller för att det man blir attackerad från andra lags supportrar. Utan för att det gnälls så jäkla mycket på truppen, Wenger, på avsaknaden av rutin från nästan alla som håller på Arsenal.
Jag delar till viss del mångas oro över mittbackarna och den defensiva mittfältspostionen, men utan för mycket skador så ser det bra ut.
Song har jag alltid gillat och jag tror att han kommer vara grym i rollen som städare i år. Det är inte lätt att köpa bra spelare som inte får en plats i startelvan och som dessutom är bättre en Senderos, Denilsson, Djouru. Bättre än Silvestre är nog alla. Skulle det krisa med mittbackar är det bara att flytta ner Song och in med Denilsson i startelvan.

Man måste leva i verkligheten, vilket inte många gör samt att det lyser igenom att väldigt många som idag håller på
Arsenal inte visste vilka de var för 10 år sedan.

Nu är jag färdig bittrad =) och ska plugga lite mer.

/#8

7 kommentarer:

  1. Bättre att vinna med fusk änn att fuska och ändå förlora!

    SvaraRadera
  2. hehe fan grabbar ni hänger upp er på det där =)

    SvaraRadera
  3. rosenquist är klar för vimmerby

    SvaraRadera
  4. Har med hört dock, väntar jag alltid in att få det bekräftat =)

    SvaraRadera
  5. Borde du inte söka hjälp snart? Du verkar sitta på nätet mer tid en va som kan va nyttigt för någon. Sluta bloga lr nått och gå ut i solen. Ni komer att åka ut i alla fall

    SvaraRadera
  6. Lakers plockar in två backar på try-out, se hemsidan. Inga höjdare vad det verkar, men kanske kan någon av dom ta en tröja?

    Bra blogg f ö, jag har hittade den först idag!

    /Primeau (Lakej)

    SvaraRadera
  7. Marcus Johansson gillade jag när han var i Tingsryd, men det är ganska många år sedan. Att en back som spelat i allsvenskan går ner och är offensiv i div2 ser jag inget konstigt med. Marcus har (hade?) lite hockey i sig också. Jimmy Danielsson kan jag inte säga att jag har så bra koll på, men som tillfällig lösning innan Augustin är hel borde det funka. Trots allt lär Lakers spela mycket på sex backar.

    Jag älskar solen =) Det är ett par människor som verkar gilla bloggen, så jag ska inte skaffa mig ett liv ännu =)

    SvaraRadera