torsdag 13 augusti 2009

Pluggar igen

Efter en paus igår, från plugg, bloggande, träning och livet, för att prioritera viktigare saker.

Så är jag nu hemma i Åseda och pluggar igen. Tenta om åtta dagar och faktiskt börjar jag blir mer och mer övertygad om att jag kommer att klara den. Dock gäller det att jag ligger i nu i två dagar innan helgen, för den går bort helt. Då är det cykling, Kanot? Simma? Vindskydd? Om det är lagtävling så är det som alltid viktigt att komma i rätt lag. Ska vi simma så är alla lag med mig, fel lag....

Lakers presenterade igår två nya backar, på try out. Jag vet idag inte statusen på dessa spelare, de har varit ok på allsvensk nivå, men varvat ner de sista åren. Hur bra är de idag? Då jag i cupen bara tyckte att Linder, Karlsson, Rahm och Persson (McNevin kommer till) höll klassen riktigt bra, så hade jag hoppats på en back som kunde gå in och vara minst sjätteback. Allt hänger givetvis på hur allvarlig skadan är på Augustin, är han tillbaks snart så är det inget större problem. Då finns det sex riktigt bra allsvenska backar, plus Rantatalo och en av de två på try out som sjunde-åttonde back. Evertsson har byggt upp ett jäkla förtroende kapital hos mig, så jag litar på att han vet vad han gör.

Marcus Johansson och Jimmy Danielsson, Döm själva. Danielsson var under kontrakt med Asplöven som är det bästa div1 laget norr om Vita Hästen, så han har nog tränat på bra under sommaren.

Igår dök det upp ev nyförvärv till vårt lag på träningen, en liten kille på en bit över 1.90 och 100 pannor. Spelade förra året i Lakers J-20. Han kommer att träna med laget ett tag, vill vi ha honom och han vill ha oss så kanske han spelar i Åsedatröjan i vinter.

HV lekte med LHC häromdagen, den ända människa som kan vara förvånad är nog G. Dock är det lika bra att han vänjer sig. Vissa lag kan vinna guld andra inte....

Kikade lite på Sverige-Finland igårkväll, vad ska man skriva om den liksom? Att Svensson och Källström, tillsammans med Safari var de bästa i laget? Ja det får nog bli så. Man har för en stund inbillat sig att U-21 EM i somras kunde bli verklighet även i a-landslaget, men det blir givetvis inte så, det kan bli så, men det lär dröja något år. Svensson är fortsatt den bäste innermittfältaren vi har och trots Källströms extrema fel% så gör han en hel del bra saker också.

Två dagar kvar till PL börjar, man är riktigt laddad.
Everton-Arsenal i premiären, en av säsongens absolut tuffaste matcher. Det är en sådan där match som man måste vara nöjd med ett kryss i. Arsenal har för övrigt fått ett ruskigt tufft öppningsschema med Everton, City och United i de tre första bortamatcherna. Vågar man drömma om fem poäng på de tre matcherna? Tar vi det kan vi verkligen utmana iår. Mer troligt är dock att det blir max fyra poäng här. För att vinna måste de spela på topp i alla tre, de kan också förlora alla tre om de inte gör det. Man ska dock komma ihåg att Arsenal var riktigt bra mot de bästa lagen förra året. Det var mot lag som Hull, Fulham och Sunderland som alla drömmar om framgångar försvann.

Starten är alltid viktig för hur en säsong slutar, jag ser fördelen med att möta
City i början av säsongen innan de spelat ihop sig. United har flera år i rad börjat ligan svagt och det finns faktiskt de som på riktigt tror att Everton blir bästa Liverpool lag, klarar de den pressen? Var aldrig såhär hoppfull inför/under förra säsongen. Arsenal slutar trea i ligan, Chelsea vinner. Arsenal tar hem FA-cupen och går till semi i Champions Leauge. Nu har jag tippat och jag står för det =)

Håll koll
Tim Cahill på lördag.....

Nu har detta tagit för lång tid och jag måste plugga igen.

/#8

5 kommentarer:

  1. Har du lagt av dig? Vill läsa ett inlägg om träningen =)

    SvaraRadera
  2. Vimmerby har klart med spelande tränare och var är bloggen när man vill höra en kommentar om det?

    SvaraRadera
  3. Fråga inte om varför, men jag räknar inte med att det kommer något blogginlägg på ett tag...

    SvaraRadera
  4. Tänker på hela familjen!

    SvaraRadera
  5. Jag med, hoppas att ni tar igenom er detta på ett bra sätt!

    SvaraRadera