måndag 10 augusti 2009

Lite tung startad

Har haft det lite tungt att komma igång idag med de olika sakerna som ska fixas. För tre timmar sedan så blev jag dock så förbannad på mig själv att jag plockade fram Industriell ekonomi boken och började tentaplugga lite. Sen ringde Markus och sa att han var hemma vid 12 och skulle väldigt gärna se att lunchen var klar då. Lite slokörad så ställde jag mig vid spisen och tillagade en delikat spagetti och köttfärssås. Hemligheten ligger i baconen, måste vara bacon i blir så jäkla mycket godare då =)

Ulricehamn är i värvatagen och plockar in en back med meriter från div1, engelska ligan och finska tredjeligan,
Anders Kimhag är namnet.

Albinsson har äntligen för
Boros skull signat på ett kontrakt. En av de bättre backar jag sett i mina få div2 matcher de senaste två åren. Fredrik Tarenius en spelare som man alltid hade mängder med bataljer emot när han spelade i Nässjö återvänder dit efter två år i Boro och han kommer att göra detta som back istället för som alltid forward.

Just dessa möten mot
Nässjö var alltid legendariska, både med a-laget, men framförallt med J-laget. De var alltid segervissa och laddade på som attan, men vi vann alltid. Kommer ihåg en gång då vi inte vann, det var när jag var 17 och hade sabbat menisken. Vi var 10 utespelare plus mig, som satt ombytt ifall vi fick något lagstraff, jag kunde inte åka skridskor. Lagkaptenen Jon "kanon" Rolfsson går in och tjabbar till sig dubbla tior vilket gör att vi bara är 9 spelare plus mig. Då börjar snackat på läktaren, fy fan vad dålig han nr åtta måste vara som inte får spela trots att de bara är 9 spelare. Hehe det är faktiskt lite humor över det hela, matchen slutade iaf 2-2. De kunde på den tiden de där Nässjö spelarna.

En annan grym match spelades också i
Nässjö. 87:orna var egentligen U16 spelare det året, men Anton,Krille, Koma och Ryssen var trots det med i J-laget. De hade match i Åseda senare med U-16 som de hoppades hinna hem till. Då började reklamen att bubbla upp i en av cirklarna, en kille halkar ut med kolsyresläckaren för att fixa det. Han tänker dock inte på att det blir nya hål om man har släckaren stående på isen. Så det blir en ganska saftig försening. Nässjö sitter inne i omklädningsrummet och laddar. Medans vi äger korvkön, man bli liksom hungrig av att vänta, det stod 15 åseda luar där och tuggar korv helt enkelt. Som vanligt vinner vi sedan matchen. När U-16 spelarna kommer hem till Åseda så leder U-16, trots det hoppar de in i matchen och kommer jag inte ihåg fel blir det sedan förlust...

Efter det började J-laget tyvärr bli lite sämre för varje år som gick, men nu ser man en vändning igen med en stark 92 årgång som kommer bli en bra stomme i laget under ett par år. Felet har varit att det bara har funnits en spelare som varit född 88:a och 90:i. Då blir det svårt att driva ett bra och jämnt J-lag, men som sagt vändningen kommer att komma, då det är betydligt fler i alla årgångar nu.

Om jag inte lät ödmjuk innan så var det nog så, men jag måste säga att jag är grymt imponerade av Nässjös arbete på ungdoms och juniorsidan. Dit borde alla klubbar i småland och åka och titta på hur man får fram riktigt bra spelare från de egna leden.

Ikväll är det träning och ass coach
Dildo kommer att hålla i den. Jag kommer tyvärr inte dyka upp då jag är fast i Växjö, så det får bli ett löppass sent ikväll istället, men vi ses på onsdags boys.

Imorgon är det bara två veckor till ispremiären.

Det är med sorg som jag meddelar att min bänkgranne de åtta senaste säsongerna (är nog inga som slitit på varandra så länge)
Johan Åberg inte kommer att spela i vinter, som kapten i fotbollslaget så känner han att han inte kommer hinna träna så mycket som krävs under säsongens första en och halv månader.

Dock kanske en annan bolltrillare dyker upp i laget...

Att jag igår skrev att jag jagar match rekordet i Åsedatröjan, var nog inte riktigt sant, även om jag har ganska bra förutsättningar då jag debuterade som 14 åring. Tror dock inte att man kropp pallar så många år, plus att man inte med säkerhet kan säga att jag kommer att bo kvar i de småländskaskogarna när utbildningen är klar.

Idag går våra gamla trätobröder i
HC Wettern på is, man kanske skulle varit kvar i trean iaf =)

Fick sms inatt, från
Niagarafallen. Snart rullar bilen mot Chicago.

Nu ska jag plugga lite till och sen bråka lite med en lärare.

/#8

10 kommentarer:

  1. Jonte och Henke måste ha slitit minst lika länge?Längre? Eller räknar du in Ryssens krypin för att vinna en tävling för förta gången i år=)

    SvaraRadera
  2. Hehe det ligger nog något i det =) Det jag funderar på är när båsen byggdes? Kan ha varit ett år innan jag kikade in för första gången. Nu ska ju inte Jonte spela så den epoken är också över.

    SvaraRadera
  3. Varför gick ni aldrig upp med J-laget ni nu var så jävla bra?

    SvaraRadera
  4. Vi körde mer efter principen vinna serien och tacka nej till att gå upp två år i rad. Det roliga med att vi tackade nej första året var att Lakers som vi spöade med 39-4 på fyra möten fick platsen att sen vann de div1 serien året efter och gick upp i elit.

    SvaraRadera
  5. Vilken var alla stjärnorna i det laget? De måste ha slutat

    SvaraRadera
  6. Vi ses på onsdag, vore kul om du kunde få vinna innebandyn för första gången :)

    SvaraRadera
  7. Jörgen Augustsson (nu i Tranås) Jonte, Alrik, Holmer, victor, Håkan, Green, Jimmy G, Sebbe, Åberg, Mats, Dalenfjäll, Linus B, Sundin, Hans M, Alex och coach Larsa gjorde en bejublad insats borta mot Kalmar. Glömmer säkert någon spelare. Helt klart ett jäkligt bra J-lag som om jag minns rätt inte förlorade någon match på hela säsongen. Det var någon match som blev oavgjord och det var i slutet när a-laget spelade kval. Så kul som vi hade det året har man knappt aldrig haft på planen, alla som var med i j-laget var mer eller mindre ordinarie i a-laget det året. J-laget vann serien och a-laget gick till kval, förstärkta med Thoren, Fredde H, Wikström, Henke, Svesse och Kalle L och någon till.

    Hehe fan jag har säkert en vinst, plus alla ggr som mitt lag har blivit bortfuskat =)

    SvaraRadera
  8. Gillar verkligen att läsa dessa anekdoter, fortsätt gärna med det. Var ett jäkla lag på den tiden. Tycker att bloggen har blivit ännu bättre de senaste månaderna. Synd med Åberg, kommer Henke och Ivar spela?

    SvaraRadera
  9. Är ganska säker på att Henke kommer att spela...

    SvaraRadera
  10. Hörde med att 23:an skulle försöka ta en tröja om några veckor

    SvaraRadera