tisdag 4 augusti 2009

Efterfrågad

Blev precis påhoppad nere i hallen, anledningen? Att jag inte hade bloggat idag. Det är givetvis kul att höra att man är eftertraktad, det gör det lite roligare att skriva.

Är precis hemkommen från ett gym/löppass, kändes lite halvtungt i buggarna idag, men trots det lite skönt att jogga bort lite slagg. På gymmet idag blev det mycket axlar, rygg och sen lite bickar och trickar. Det är trots allt snart beach 2010 =)

gymmet idag hade halva 92 gänget redan hunnit köra. Några ännu yngre förmågor körde lite, sen dök Koma upp och likaså Csomortani.

Vad är det som är så roligt med att fiska? Jag och Emil och ett fåtal andra är helt överens om att det slagit slint för i princip halva laget. Det ska alltid fiskas, så fort man är ledig och när man är i omklädningsrummet ska det pratas fiske. Att man har en bror som snart inte har annat i skallen gör det inte lättare =)

Haha snackade med
Fredrik innan och tro det eller ej, Christian Magnusson hade trots eller tackvare att han är så rutinerad tagit det lite lugnt på träningen. Dock hade han varit i en klass för sig =) Christoffer Persson fick inget omnämnande då alla backar förutom Rahm varit så anonyma på träningen att det inte gick att veta vilka som var med =) För er som inte fattade det roliga så kan ni läsa gårdagens inlägg.

Bloggbroder
Nilsson lägger ner sin blogg, om det beror på bristande motivation eller att han fick utstå en hatattack efter att ha tippat Trelleborg sist i div2 södra låter jag vara osagt =)

Det hände vid middagen idag, träningsverken i magen bara dök upp från ingenstans, hivade i lite med kassler och förbannade
Ferna mellan tuggorna =)

Vill man köra ut bröd eller om man är en självgående snickare och dessutom har lite backmeriter så kan man alltid söka sig till Boro.

Vi har faktiskt en ny back eller iaf en back som just nu är 12 kilo lättare än under förra säsongen. Kommer nog märkas ganska väl.

När det gäller kommentaren om avsaknad av en länk till bloggen Från Hockeyns hemsida. Så kan jag bara hålla med den anonyma personen som skrev att det kanske kan bli fel om mina åsikter och tankar länkas ihop med vad
Åseda IF hockey står för. Bloggen finns för att öka intresset kring laget och för att ni som läser den ska få en liten hint om vad vi gör på träningar mm. Fler läsare är alltid önskvärt och jag hoppas att antalet kommer öka kraftig när säsongen börjar på allvar.
Sen finns den givetvis för min skull också, jag gillar att skriva och att få tycka saker.

För övrigt idag har jag ägnat tiden efter jobbet åt att styra upp helgen lite. Det är bekant
Karl-Oskardagarna, men framförallt cupen. Att få se lite matcher är jag riktigt laddad för. Det är bara att hoppas på att Lakers och Tingsryd vinner sina matcher på fredagen, för det skulle kännas sådär om de inte fick mötas på lördagen. På fredagen blir vi ett stort gäng, på lördagen är det lite mer osäkert.

Imorgon är det jobb 06-14 som gäller. På kvällen är det äntligen innebandy igen. Det lär bli lite spänst och balansträning innan vi ens får titta på klubborna. Hade varit trevligt om vi kunde bli 25-30 stycken.

Nässjö är första? laget i serien som går på is nu på söndag.

Nu ska jag tugga i mig lite mat.

/#8

8 kommentarer:

  1. Vad händer med truppen? Känns som om det saknas några namn för att den ska vara helt full. Är de uppräknade lovade en plats? Finns det spelare som kommer vara med och träna och slåss om de sista platserna på try out? Eller vad händer? Har hört att både Åberg och Ivarsson vill spela, vad har du hört?

    SvaraRadera
  2. Var finns denna hatattack att beskåda?

    SvaraRadera
  3. Det var styrelse/sportgrupps möte igår, vet inte vad de sa om truppen, men den är i princip spikad.

    Ursäkta, det var lite ironi, där jag menade att du slutade att blogga efter att ha tippat Trelleborg sist i div2 södra. Jag försökte vara lite rolig, men misslyckades tydligen.

    SvaraRadera
  4. Haha vilken nit du gick på Nilsson. Skön humor =)

    SvaraRadera
  5. Absolut ingen fara, jag blev bara nyfiken ifall det fanns en "hatattack", tex på Trelleborgs hemsida, något forum eller dylikt.
    Lycka till med bloggen, den är intressant!

    /26

    SvaraRadera
  6. Hehe nej inte vad jag vet =) Tyckte bara slutet blev lite abrupt då jag sett fram emot tippningarna av div2 serierna också.

    Tack för berömmet.

    SvaraRadera
  7. Och vad skulle det vara för ny back? Skulle ju inte komma någon ny?!

    SvaraRadera
  8. Läs en gång till. Det står att det är en back i laget som är 12 kilo lättare en förra säsongen och man iom det kan se honom som nyförvärv.

    SvaraRadera