söndag 30 augusti 2009

Nya Gricker

Gled upp till Åseda vid 08.30 idag och Elmersson var nästan i tid i Eke, redan där kändes det som om det skulle bli en bra morgon =) Började med att käka en macka och hiva ett par koppar kaffe, medans Ferna snackade om hur han vill korrigera styrspelet och hur vi ska försvara oss i egen zon. Ett bra snack och jag gillar de förändringar vi nu gör. Håkan kommer självklart att fortsätta som kapten,(vad tänkte vissa i gästboken?) Martin och G kommer att vara assisterande, klockers att de tre fick förtroendet. Tre spelare som har varit med högre upp, tillhör de absolut bästa spelarna och är i samtliga fall väldigt respekterade.

Efter det gick vi ut på isen och körde lite enkla uppvärmnings övningar, för att efter det praktisera de sakerna vi pratat om under teoripasset. Det såg bra ut, självklart hjälps styrspelet väldigt mycket av att vi ännu inte har tränat på några uppspel, då inte alla bågar är synkade så blir det enklare att skärma av passningsvägarna. Efter 50 minuter klev vi av för lite spolning. Det jag inte kunde fatta under passet, var jag har nya skridskor för dagen, men inte den minsta känning i fötterna:S Så ska det liksom inte vara, men jag är inte förbannad för det =)
Sen Leksandsslingan som lite uppvärmning och därefter, försvarsspel i zon och tvåmål. Inte heller under andra passet fick jag ont i fötterna, märkligt, men så jäkla gutt. Vår lina matchades mest emot
Emils idag och det var väldigt jämnt, tog mest ut varandra och väldigt få målchanser skapades. Det är väldigt tydligt på träningarna att femmorna är relativt jämna, något som vi förhoppningsvis kommer ha stor nytta av i de täta matcherna.
De flesta var faktiskt ganska snälla idag, trots
Uniteds vinst, tur för dem att Arsenal inte vann, jag hade varit mycket kaxigare =)

Imorgon blir det tillbaks till verkligheten, kursstarter i skolan och ett par tuffa veckor är det som väntar,
Cost Analysis, låter inte som en kurs som passar mig, men det gäller att kriga på. På onsdag så börjar kursen i Asset health management det låter väldigt mycket mer som något som kommer att passa mig.

Maria ringde för ett par timmar sedan, från Arlanda efter att ha varit på resande fot under 26 timmar, hon lät inte jättepigg, men det är väldigt skönt att ha henne hemma och på tisdag kommer hon hit.

Nu ska jag städa.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar