måndag 3 augusti 2009

Test

Äntligen lossnade det lite, kapade testtiden med 1.02 jämfört med för en månad sedan. Att man gått ner mycket i vikt vägde säkert in.

Det var väldigt bra uppslutning idag och i princip hela truppen var på plats, plus Henke som löpte på riktigt bra. Han verkar allt lite sugen gubben. Merparten förbättrade sina tider, trots att vi haft fyra veckors egen träning, det känns riktigt gött.

Toppen var som följer
Emil, Jocke, Håkan, G och undertecknad. Erik A är fortfarande inte riktigt fri sina knäproblem och fick kliva av efter att ha legat långt fram.

Efter löpningen var det dags för en klassisk
Ferna mangling, med diverse bålträning, lite ben och armhävning, träningsverk i fem-sex dagar på uppsegling.

Ferna har också bestämt att vi ska köra fredagar under augusti. Vilket gör att vi tränar 18.00 mån, ons, tors och fredag. Utöver det ska alla träna minst tre gympass. Tisdag 25 augusti går vi på is, man blev inte mindre sugen efter dagens pass =)

Hälften av Elitserielagen gick på is idag och likaså
Växjö. Hade varit riktigt gutt att vara på plats. Räknar med en långrapport från deras träning från Fredrik imorgon, hur det än såg ut så var Christoffer Persson dålig och Christian Magnusson gud =)

Niklas Anger till Timrå, känns faktiskt inte som en Timrå spelare alls, kan kanske blir bra, men jag hade tippat på att något annat skulle plockas in.

Stillman bekräftar nu att kontakts tagits med Aalto och att det kan bli klart i veckan, mer kan ni läsa här. Hoppas verkligen att det går i lås, Aalto skulle verkligen vara klockers. HV:s kedjor på första träningen var precis dem förväntade.

Voutilainen-Davidsson-Törnberg
Ledin-Ullström-Laine
Melin-Falk-Tedenby
Liket-Önerud-Sundh

Ullström ner i fjärde när Beech kommer. Då ser laget riktigt bra ut.

Ingen
Christian Olsson i VM, det var lite väntat, men man hoppades.

Vilken grym start på dagen det blev, när besiktningskvinnan inte godkände min lägenhet och jag fick städa om lite, trots att hon som skulle flytta inte hade något att anmärka på :S Jag var sjukt förvirrad tills jag kom på att de säkert bara ville jävlas med mig, för lägenhetsbytet vi gjorde, men nu är det fixat iaf.

Sen en ganska seg dag på jobbet, då jag var lite överflödig, både här och där. Tillslut fick jag glida in på Anod de sista timmarna. Betydligt mycket roligare att jobba när det finns att göra.

Imorgon är det jobb som gäller 06-14 på PG.

Nu ska jag käka lite.

/#8

12 kommentarer:

  1. Första gången jag läser bloggen, kul som attan. Hur kommer det sig att den inte är länkad från hemsidan? Riktigt bra att man kan läsa så mycket om laget, hoppas du skriver hela säsongen

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående skrivare bästa idrottsbloggen

    SvaraRadera
  3. Kommer Henke att spela eftersom att han deltog på testet? Var inte Sebbe, Ivar och Åberg med eftersom Henkes namn nämndes?

    SvaraRadera
  4. Anser inte att bloggen bör vara länkad, det som skrivs här är personligt tycke och skall inte förknippas med Åseda IF. Kan lätt bli fel, att Åseda IF står för det som skrivs i bloggen.
    Ta det rätt, jag har inget emot bloggen, tycker det är mycket bra skrivet, men man måste hålla isär vad Åseda IF står bakom och vad en spelare tycker.

    SvaraRadera
  5. Henke var med på testet, men han har inte sagt att han ska spela. Men jag hoppas verkligen att han tar sitt förnuft till fånga och fortsätter spela, han är GULD värd!

    SvaraRadera
  6. Är det bara upp till Henke om han ska spela eller inte?

    SvaraRadera
  7. Ja vadå, skulle någon annan bestämma om Henke ska spela eller inte? Tror inte det, det är väl upp till honom om han tänker spela!

    SvaraRadera
  8. Det finns förmodligen en tränare och en sportgrupp som bestämmer lite i frågan också....

    SvaraRadera
  9. vad menar du med det? jag vet att han är tillfrågad!

    SvaraRadera
  10. Jo men om man tänker så så är det ju ingen som ska spela helt klart! För tränarna har ju inte sagt vilka som ska spela.

    SvaraRadera
  11. Det är upp till Henke att bestämma om han vill vara med och kriga om en plats i laget, sen är det ju givetvis tränarna som tar ut laget!

    SvaraRadera
  12. Ok då vet ni mer än mig. Jag tänkte bara att, bara att man i ett a-lag inte får bestämma själv om man ska vara med eller inte. JAg ser gärna att Henke spelar, Åberg och sebbe med

    SvaraRadera