söndag 23 augusti 2009

Magiskt

Vilken kväll, vilken show två timmars nästintill gåshud. Om jag någon gång de senaste åren tvivlat på om jag tycker att Coldplay är världens bästa band, så försvann de tvivlen igår. Så jävla sjukt bra, finns liksom inte så mycket annat att säga. 33000 på plats och där kanske man hittar ett litet fel, det hade inte varit sämre på Ullevi med nästan dubbel så många på plats, men det är en bagatell. Låtlistan var nästintill komplett, visst saknade man Speed of Sound, men en kväll som den igår kan jag absolut leva med det. Jämfört med Iron MaidenUllevi förra året så var det slakt. Låtarna under kvällen var.

Life in technicolor: Jag sa det precis innan de går på att jag verkligen hoppas att de börjar med denna låten, det blir inte en mer klockers början än så.

Violet Hill
: Inte en av mina favoriter, men igår med atmosfären och stämningen så var den grym.
Clocks: En av de bästa låtarna, men faktum är att den är en av få låtar som gör sig bättre i mindre sammanhang.
In my place: En av kvällens bästa och en jäkla allsång.
Yellow: Första låten man någonsin hörde med Coldplay och precis som alltid så är den grym, hela Stadion sjunger med
Glass of water: Bra låt med en refräng anpassad för kvällar som igår.
Cemeteries of London: En av få låtar som jag skulle kunna byta ut.
42: En låt som lyckas vara så mycket mer än den är.
Fix you: En av världens bästa låtar, det är bara så, alla på plats kunde den vilket inte gör det ett dugg sämre.
Strawberry Swing:Grym musik, lite sämre text.
God put a smile upon your face/Talk: Känns lite avslaget till det bara exploderar i övergången till Talk.
The hardest part/Postcards from far away: Grym version av två låtar som inte är mina favoriter, men ikväll funkar de även för mig
Viva la Vida: Kvällens bästa allsång, en låt som verkligen inte är Coldplay för mig, men med det trycket det var igår så blir det magiskt bra.
Lost: Blir bra av bara farten.
Green eyes: Bandet springer över hela planen, emot en scen långt bak och hela publikhavet följer efter, akustiskt, bra, men en rejäl temposänkning.
Til kingdom come: En låt som inte satta några spår alls.
Billie Jean: Chris Martin gör en riktigt, riktigt bra coverMichaels låt.
Viva la vida (remix): En låt som körs för att få bandet på plats på den stora scenen igen och allsången startar igen.
Politik: En av kvällens absolut bästa låtar och den gör sig ännu bättre live.

Lovers in japan
: Kvällens bästa stund, med en ljus och konfettishow i kombination med en av de allra bästa låtarna.
Death and all his friends: Musiken är återigen i världsklass, texten kunde vara bättre.
EXTRANUMMER:

The Scientist
: Anledningen till att jag var här ikväll, Coldplays bästa låt någonsin, 33000 vrålar ut texten ord för ord, magi.
Life In Technicolor II:
I princip samma låt, som låt ett, men med mer och bättre text, perfekt avslutning.

Grym upplevelse, en glädjespridare som man kan leva på länge.

Nu släpper vi musiken och kör lite hockey tycker jag =) Vi går på is om 50 timmar. Hoppas att så många som möjligt tar sig ner till träningen på tisdag klockan 18. Vi kanske inte kommer se så vassa ut(det kommer vi inte att göra) men det skulle vara kul med lite folk på plats. Vi ska hinna med en liten träning imorgon med.

Ulricehamn
som tappat stora delar av laget från förra året, plockar tillbaks backen Joni Kauppi från Gislaved.

Lakers förlorade sista matchen i Finland också, jag lägger inte så mycket kraft på det utan konstaterar bara att tre matcher på fyra dagar är tufft. Extra tufft när inte alla spelare är på plats ännu. Jag är inte det minsta orolig för laget. Speciellt inte nu då Fasth verkar hålla ihop. En frisk Fasth är bäst i allsvenskan.

Lite tungt att missa
Arsenals match även denna helgen, men i veckan blir det bättring, med Celtic hemma på tisdag och United bort på söndag, en bra vecka. Matchen igår emot Portsmouth verkar ha varit en promenad i parken. Lagets mest bespottade spelare Diaby gör de två första målen, vilket känns väldigt bra då det finns så mycket i den kroppen. Gallas har som mittback gjort mål i de tre första matcherna, väldigt imponerande. Perfekt start på säsongen, nu är det bara hoppas på att det rullar på. Bara ett mål ifrån en anfallare, trots det 12 mål på tre tävlingsmatcher, känns både bra och dåligt, men det hade varit skönt om Arshvin och RVP kom igång med målskyttet.

Nu lite Friidrott.

/#8

2 kommentarer:

  1. Eduardo är väl ändå anfallare eller?

    SvaraRadera
  2. hehe attans med bjuder på den. Satt och tänkte på RVP, Bendtner och Arshavin. Hade helt glömt att Eduardo hängde ett emot Everton.

    SvaraRadera