söndag 29 augusti 2010

Seger!

Det blev vinst i första matchen för säsongen, 5-1 borta mot Kalmar.

---

Det var premiär och det märktes givetvis stundtals, ett par lite märkliga situationer som uppstår just enbart i en premiär, men också ett par riktiga ljusglimtar. Man såg en hel del väldigt tydliga tendenser och stundtals så fungerade speciellt ingångarna i anfallszon riktigt bra.

---

Att resultatet "bara" blev 5-1 får man nog mestadels skylla på att den där rätta skärpan saknades i avsluten, speciellt första perioden som vi vann med 2-1 borde siffrorna runnit iväg lite, men resultatet är väldigt sekundärt så länge det inte handlar om poäng.

---

Vi spelade matchen igenom med tre-treor och fyra ytterforwardspar, det var förutbestämt innan matchen att
Jag och Rautio skulle kliva av efter två för att ge alla åtta backar speltid, nu kände Emil sig lite hängig så det blev han och jag istället.

---

Att komma ihåg vilka som gjorde mål är inte min starka sida direkt, men om jag inte minns helt fel så var det, 1-1
Ryssen, 1-2 Erik, 1-3 Tim, 1-4 Krille och 1-5 Victor C. Är ganska säker på att det var de fem som gjorde mål även om min hjärna också vill få det till att Oscar gjorde mål, men jag kan vara fel ute.

---

Kalmar var dock en liten besvikelse för mig, hade förväntat mig lite mer av dem och förhoppningsvis får vi se det på onsdag när de gästar oss i Åseda.

---

Imorgon är det tillbaks till verkligheten, skolan startar med både
Industriell Ekonomi och Matte, hua.

---

Nu ska jag i säng.

/#8

7 kommentarer:

  1. Kalmar saknade 5-6 ordinarie spelare..

    SvaraRadera
  2. åseda spelade med fyra linor + att bästa backen och första centern i spelade i tredje perioden.... så jag tror att vi släpper det där va?

    SvaraRadera
  3. men 5-1 är inte så lite väl? det skiljer ju bara en division och för mig var det ett överraskande ojämnt resultat

    SvaraRadera
  4. Det borde blivit 8,9-1 med normal utdelning på chanserna som skapades. Sen spelar man alltid med sitt bästa lag, skador och sjukdomar har alltid alla lag.

    SvaraRadera
  5. då tycker jag med andra ord att det ser ljust ut för åseda i år, man hoppas ju

    SvaraRadera
  6. Lägg ner! Synd att inte Victor som skriver är mer ödmjuk! Första träningsmatchen och båda lagen ha mer att bevisa. Kalmar saknade 6-7 ordinarie spelare som tllför mkt för laget samtidigt som åseda har ett växlar till att lägga in! Så låt oss inse att tilldömma lag så här i början är idioti!

    SvaraRadera
  7. I vad är jag inte ödmjuk? Jag skrev att jag hade förväntat mig mer av Kalmar, annars vet jag inte vad du syftar på?

    SvaraRadera