fredag 13 augusti 2010

Rögle

1 ----------
2 Leksand
3 Växjö
________
4 Rögle
5 Örebro
6 Mora
7 ----------
________
8 Västerås
9 Bofors
10 ---------
11 Oskarshamn
12 Borås
________
13 Troja
14 Sundsvall

---

Rögles förra säsongen var mer eller mindre ett enda misslyckande, inte för att det var helt förvånande, då man hamnat i kvalserien året innan också, men att tro att det skulle gå bättre utan bröderna Abbott och Kenny Jönsson var det givetvis inte många som trodde. När det sen också skulle visa sig att den normala hemmastyrkan inte infann sig så var det helt logiskt att man blev sist i Elitserien.

---

Väl i kvalserien så var man länge med och personligen så trodde jag nog att de skulle fixa det, men icke.

---

Hur bra blir
Rögle i år? En väldigt svår fråga att svara på, mycket beroende på att man har ett helt nytt lag som ska spelas samman. Bra kommer man att vara, men ett frågetecken för den unga backsidan, hur bra kommer den att prestera?

---

Jag tänker inte rabbla upp alla bra spelare som de har tappat, då skulle jag aldrig bli klar med detta inlägget, men tappat har de. Givetvis en naturlig sak då man bli degraderade. Att de fick behålla
André Brendheden var givetvis jackpott, han kommer att göra bra med poäng och bära Rögle på sina axlar, tillsammans med Jakob Johansson, som jag tror kommer studsa tillbaks då det åter bli spel i allsvenskan.

---

Att man kommer ställa ett av
allsvenskans bästa målvaktspar på benen är det nog många som håller med mig om. Även om jag aldrig riktigt sett Joel Gistedts storhet så kommer han och Jonas Fransson att hålla hög klass, dock blir jag inte det minsta förvånad om det är Fransson som är första keeper när det hettar till efter jul. Vem som än nu kommer att ta förstaspaden eller om de kommer att dela i stor utsträckning så kommer Rögles målvakter att plocka många poäng till sitt lag.

---

Bland forwards så är det lite svårt att plocka ut spelare, det finns en hel del frågetecken, men som lika gärna kan bli utropstecken. Det som gör det extra svårt är att många av spelarna plockats från ligor som jag har dålig koll på. Att man plockade
Carl Gustafsson, som förra året var utlånad från Djurgården till Almtuna, tokdiggar jag, en av allsvenskans jobbigast spelare att möta, tyvärr är han skadad. Hur bra kommer Nils Bergström att vara? Jag är inte helt säker på honom, men sen har jag också bara sett honom en gång.

---

En annan riktigt bra värvning är förre
Troja spelaren Alexander Johansson, han kommer göra sig riktigt bra i Rögle. Svensk/Canadensaren Adam Hobson blir även han en spelare som kan komma att avgöra mycket av Rögles öde, fisk eller fågel, helt omöjligt att svara på.

---

Mest spänd på i
Rögle är jag dock på forwarden Simon Olsson han kan komma att bli en riktig attraktion i serien.

---

Rögle är svårtippade, men jag tror inte att backsidan räcker till kvalserien. Att man är ett lag för play off är för mig en självklarhet, men det känns mer troligt att det blir en femteplats kontra en tredje.

---

Bara tre lag kvar, spänningen stiger, på söndag kör vi
Malmö.

---

Nu Sim-VM.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar