tisdag 10 augusti 2010

Hemma i Växjö!

Det är något med den rubriken, den skapar ett visst lugn, jag trivs riktigt bra i min stad och min lägenhet.

---

När jag kom hem så fick jag ett riktigt glädjefnatt, inte varje dag, men just denna dag så var det verkligen befogat.

---

Det är nära nu. Två veckor till is, ett par lag i serien har redan gått på, men jag lovar att det kommer inte vara det som avgör några matcher när väl serien drar igång. Kan även nämna att
Kalmar som vi möter i säsongens första träningsmatch gick på igår och där kan man på ett annat sätt prata om att det kommer vara viss skillnad att ha varit på i tre eller en vecka.

---

Börjar också bli riktigt sugen på hockey nu, men också väldigt nyfiken på hur bra vi kommer att vara, vilka av alla med potentialen att göra det kommer att lyfta och våga/orka bära laget, mycket spännande. Om jag är orolig, inte det minsta, utan mer förväntansfull. Det kommer bli en stor utmaning, men det är det som är det roliga.

---

Plattan i hallen är sopad och klubbmärkena i isen är målade, snart tuffar aggregaten, underbart.

---

Vimmerby tar in ytterligare en forward, trots att de hade spikat just forwardssidan och det är en mycket intressant spelare i form av Pierre Gustavsson, han spelade förra säsongen i Oskarshamn, med nästan två poäng/match i J-20 Elit. Han gick till Nyköping, men har nu brutit kontraktet och flyttat hem till Kalmar Län igen. Mycket bra värvning!

---

Sundsvall dyker upp under kvällen.

---

Ska snubbla vidare nu.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar