måndag 9 augusti 2010

Oväntat bra

Tillbaks till verkligheten efter en mycket bra helg, med lite jobb på avsyningen. Har varit rätt trevligt idag även om jag trivs en aningens bättre ute på pressarna.

---

Träningen idag gick oväntat bra, med oväntat bra menar jag att kroppen inte kändes sådär jättepigg efter helgens lilla utflykt i skogen. Vi tuggade på med intervaller, 10/30, 20/45, 30/60, 20/45, 30/60. Dessa kördes 6-5-4-5-6 och sen två varv med det. Känner att orken finns där, benen orkar, men jag skulle vilja ha lite bättre klipp på de korta intervallerna, där tar jag stryk. Varför blev man hockeyspelare när man har en dieselmotor i sig?

---

Bra uppslutning och alla som skulle vara där var där.

---

Medan vi grisade på så gick
Tyringe på is, avundsjuk ja på vissa bitar. Första passet är aldrig roligt, dock en boost mentalt då man vet att de grisigaste passen med löparskorna på är över.

---

Limhamn gjorde detsamma!

---

Penti vilken jäkla klippa han är alltså, man borde egentligen hylla honom i varje blogginlägg man skriver, men han måste hålla världsklass som materialare/allt i alla, you name it. Fixar han inte saker till oss så bygger han om omklädningsrummet, idag hade vi lite idéer om hur vi kan göra det ytterligare lite bättre i vårt redan riktigt fina omklädningsrum och han kommer förverkliga det på ett riktigt bra sätt!

---

Boro var ute igår och skrev att de hade klart med tränare och att det var en nygammal lösning, klurade lite på det och fick två uppslag, Kjell Allstrin som varit tränare för Boros J-20 och haft hockeygymnasiet i Vetlanda innan Nick, passade in på det, likaså nuvarande Sportchefen, men tidigare Boro tränaren Leif Karlsson skulle kunna komma att ingå i samma konstellation eller också var för sig. Hade ett samtal innan idag då Jonas Dahl och Thomas Holmberg kom upp, även de med en klar gammal Boro anknytning, men jag trodde nog aldrig riktigt på det alternativet.

---

Sen nu när jag hade kommit hem från träningen så hade jag fått ett mail där en person berättade att det var
Allstrin som skulle bli förstetränare, var inte helt hundra på om jag kunde lita på personen ifråga då jag inte alls känner honom, dock visade sig detta var sant, så tack för det mailet!

---

Kjell Allstrin som var tränare i Åseda i ungefär samma veva som jag tog mina första stapplande skär på isen har jag ingen personlig erfarenhet av, men han har lång meritlista där höjdpunkten förmodligen var när han fick jobbet som huvudtränare i Tranås i dåvarande Allsvenskan södra. Dock slutade den säsongen med degraderingen och att Kjell blev entledigad, efter det måste jag säga att jag har väldigt dålig koll på vad han har gjort. Vid sin sida får han alltså Leif Karlsson, efter vad jag tror mig veta så ska båda vara väldigt bra istränare och det är trots allt en väldigt viktig bit.

---

Börjar bli riktigt laddad, det är ju helt sjukt att det börjar denna vecka, Pool-Arsenal på söndag. Detta förmodligen utan Cesc, Van Perise, Song och Diaby. kul att lagets bästa forward och hela mittfältet inte lär spela :S Trots det tror jag på seger, det gör jag alltid mot Pool de är trots allt livrädda för Arshavin.

---

Vi behåller spänningen lite till, därför blir det
Sundsvalls tur ut imorgon.

---

Nu TV:n

/#8

4 kommentarer:

  1. Haha är det på allvar att Allstrin kommer träna boro? Har hört riktigt mycket skit om honom, därmed försvann också det enda smålandslaget som skulle kunnat nosat mot oss i någon match.

    /Vimmerby

    SvaraRadera
  2. Ja de låter som en riktig sista minuten lösning.
    Allstrin ringer själv runt till föreningar och frågor om tränarjobb, har Boro ett mellanår i satsningen till div 1?

    SvaraRadera
  3. Bra blir ännu bättre:
    http://www.vimmerbyhockey.se/default.aspx?pageId=1

    SvaraRadera
  4. Allstrin är riktigt bra, ni har ingen koll. Få människor skulle ha så mycket respekt inom gruppen som Leif Karlsson redan har.

    Ett klockrent par.

    SvaraRadera