tisdag 17 augusti 2010

I rygg på en frustande Finne

Bara två dagar kvar att jobba och förmodligen de två sista dagarna det här året. Skolan lurar runt hörnet och visst känns det bra att detta är den sista terminen, men jag hade helst av allt haft min examen redan nu. Man vill liksom att livet ska börja på riktigt.

---

Kroppen mår sådär idag måste jag vara villig att erkänna, det var riktigt jobbigt igår. Låg i rygg på
Finnen under 32 av 36, 40 sekunders intervaller och det kostade, då han är lite rappare än den dieselmotor jag har inom mig.

---

Var överlag en riktigt bra träning där det verkligen märktes att merparten tömde allt och lite till i sina kroppar, finns alltid de som helt plötsligt försvinner ett par varv för att sen ligga i täten igen efter ett tag, men de är faktiskt försvinnande få i år, det gillas.

---

Vet att jag utlovade ett
TAIF-tips igår, det kommer idag istället, garanterat.

---

Två gemensamma barmarks-träningar kvar bara, lillgutt. På tisdag är det is och kroppen skriker verkligen efter den semester det kommer att bli....

---

Eller så inväntar den bara att byta smärtan i benhinnorna mot smärta i ljumskarna istället. Dock är det något helt annat, när man får ta på sig skridskorna, när man grisar på under de första passen på is, det är trots allt för det som man tränar på sommaren, därav ökar också motivationen, men framförallt glädjen. Måste säga att så här med en vecka kvar till premiären att jag inte varit så här sugen och förväntansfull på flera år. Det kanske är som så att man glömmer de andra åren, men jag tror inte det.

---

Förra året var vi nya i tvåan, en härlig utmaning, men detta känns helt nytt igen, som något bättre, som något roligare och vetskapen om det gör det väldigt stimulerande. Nu sitter säkert några av er och tänker, "hehe så roligt kommer du inte att tycka att det är när ni förlorat en massa matcher i början". Självklart är det så, man spelar hockey för att det är roligt, men vinner man inte så är det inte roligt. Dock är sporten fantastisk på så sätt att man kan sitta och jämföra spelare för spelare och konstatera både det ena och det andra, men det säger egentligen ingenting, inte i en specifik match, under en hel säsong ja, men inte just den där matchen då kan faktiskt vad som helst hända. När den känslan kan hittas, när den tron kan infinna sig så kan vad som helst hända.

---

Nu har även
Krif gått på is och imorgon spelar Limhamn som första lag i serien match mot Pantern. Limhamn är ett annat lag som inte särskilt många räknar med, men de kommer att gå bra.

---

Ännu ingen
Mark Schwarzer presenterad, hade verkligen på känn att Wenger skulle gå ut med det idag, men icke, dock skrivs det från väldigt trovärdigt håll att han kommer att presenteras denna vecka och det är bara att hoppas på att det är sant. Tänk att få ha en målvakt som kan gå ut och plocka ner ett inlägg eller en hörna. Nu har man istället lärt sig hur "away" uttalas med spansk brytning, inte så illa det heller, dock gör det att man förlorar ganska många onödiga poäng i fotboll.

---

För övrigt så tycker jag att det är hög tid att
Enestubbe börjar jobba snarast.

---

Nu ska jag läsa lite.

/#8

4 kommentarer:

  1. "Vet att jag utlovade ett TAIF-tips igår, det kommer idag istället, garanterat."

    Man ska inte lova något man inte kan hålla.... dagen är snart slut. Eller kan det vara så att du inte vågar skriva om T..F?

    /"Alltid på västra stå"

    SvaraRadera
  2. ett tips bara: lova inte att du ska lägga ut inlägg om du inte håller det för du uppdaterar väldigt bra ändå utan att du ska behöva berätta när varje nytt inlägg kommer.
    jag har flera gånger varit uppe vid 23:59:59 för att vänta på dina utlovade inlägg och har bara blivit mer och mer besviken för varje gång ;) he he nä skämt åsido men det vore trevligt om du höll dina löften eller inte lovade alls.
    annars en helt suverän blogg!!! :D

    SvaraRadera
  3. Bara att be om ursäkt, men tyvärr la mitt internet ner igår, annars la jag upp inlägget vid 21.30.

    Haha inte vågar skriva om TAIF? Varför?

    Sen kan det inte varit mer än någon enstaka gång som jag lovat, men inte levererat, dock vet jag om att det förekommit och det är för dåligt av mig

    SvaraRadera
  4. Du är ursäktad... för att du har en så bra blogg. Man har sett fram emot att läsa om dina tankar om de olika lagen.

    Varför du inte vågade skriva om T..F. Tja jag drev nog lite med dig där för att det inte hände något... haha!

    "Alltid på västra stå"

    SvaraRadera