onsdag 1 september 2010

Re Game!

Onsdagar känns som en dag med stor potential de kommande 10 veckorna. För det första så är den än ständig dag för matcher, men sen har det också så slumpat sig så väl att jag kommer att vara ledig varje onsdag, i.a.f fram till vecka 45, det gillas.

---

Vi har kört riktigt tungt under inledningen av veckan, intervaller före träningen i måndags, följt av mycket långa åkningar, både måndag och tisdag. Vi har dessutom lite smått börjat diskutera hur vi kommer att styra under säsongen, finns givetvis en hel del att jobba med där, men det kommer att ge mig sig, ju mer träning vi får.

---

Kalmar hemma ikväll i säsongens andra träningsmatch. Även om man vill att saker ska gå fort så är det ännu bara match två, allt sitter inte ännu, det kommer märkas ikväll, dock så hoppas jag att vi kan bjuda på frejdig hockey och skapa mycket chanser. Igår var hela truppen med på isen, så om ingen insjuknat under natten så är alla i laget tillgängliga till spel ikväll.

---

Fick lite hugg efter förra matchen om att jag inte var ödmjuk, det tuggar jag i mig, men
Kalmar var en besvikelse senast, det måste man få skriva om jag anser det. Jag vet att det var första matchen, att det tar olika tid för alla lag, att det inte är helt ovanligt att man saknar ett gäng med spelare i början av säsongen, men jag hade högre förväntningar. Jag hoppas att Kalmar lever upp till dem idag istället. Var det också oödmjukt? I så fall har jag inget mer att säga i ämnet.

---

Det kommer även dyka upp en ny spelare i laguppställning idag, vem han är tycker jag att ni kan pallra er ner till hallen ikväll och beskåda, det är värt det. Så utlovar jag mer information ikväll eller imorgon.

---

Matchstart 19.00 i
ProfilGruppen Ishall som gäller.

---

Tyringe fortsätter att matcha mot bra lag och framförallt mot div1 lag, Halmstad borta på programmet idag. Halmstad är förmodligen lite för bra för att kunna tänkas vara ett ev motstånd i kvalserien mot div1 senare i vår, mest beroende på att jag tror att Kungälv och Västervik är sämre.

---

Helsingborg tar även de emot div1 motstånd idag, då Pantern står för motståndet. Borde bli tufft för Helsingborg även om Pantern gått ganska mycket kräftgång så här långt under försäsongen. Helsingborg som även fick klart med en tung förlängning i förgår då Sebastian Bergström kritade på för ett år till.

---

Limhamn tar emot Malmös J-20 idag. 5-4 förlust för Limhamn mot Rögles J-20 senast, Malmö är ytterligare ett snäpp bättre än Rögle.

---

Värnamo spelar sin första match för säsongen, då de tar emot seriesegrarna i vår serie förra säsongen, Nittorp. Om man läser om Nittorps första match så ser det inte speciellt roligt ut i föreningen med nio backar och bara fem forwards till spel. Har väldigt dålig koll på hur deras trupp ser ut i år, då hemsidan inte erbjuder speciellt mycket hjälp.

---

Nässjö inleder sitt spelande med match mot Västervik. Sebastian Bergqvist kommer att spela i Nässjödressen ikväll, ska man tolka det som att han även kommer att spela där under säsongen? Mycket verkar tyda på det, även om VT skriver att Västervik inte tagit beslut i frågan. Frågan är dock om han verkligen vill lämna Nässjö?

---

Det dök aldrig upp någon ny målvakt i
Arsenal innan transferfönstret stängde inatt, är ganska irriterad på det faktumet, även om Almunia har börjat säsongen över förväntan. Håller han samma klass som 08/09 kan det bli titlar, samma klass som 09/10, hej hej ny tredjeplats.

---

Nu ska jag ta en liten promenad innan det blir lite Matte.

/#8

3 kommentarer:

  1. Haha ni är tragiska som möter div3 lag hela tiden..

    Åseda blir sist i år, Åseda blir sist i år.

    Och du kan du inte mer om hockey så borde du kanske sluta blogga?

    SvaraRadera
  2. Är 98% säker att Bergvist spelar i Nässjö denna säsongen =)

    Men ditt förbannade pucko sluta läsa här då. Victor kan sin sak, bara för att du är ett spån så vill vi andra inte lida för det.

    Keep up Victor

    SvaraRadera
  3. Du var helt klockren i din analys om söndags matchen, Kalmar va helt uddlösa i 1½ period o ni åkte sönder dom. Detta säger jag trots att jag hejar på Kalmar. Hoppas att ni får nytta av J Emilsson, lika mycke nytta som vi kommer att få av snöret. Lycka till i Div2 denna sässe så ses vi nästa sässe i 2:an.

    // Zoder

    SvaraRadera