måndag 20 september 2010

Trött, sliten, men inte helt knäckt!

Trots att tröttheten nästan knockade mig igår, så blev det inte mycket sömn p.g.a valvakan och att jag av någon mycket märklig anledning vaknade väldigt tidigt.

---

Släpper politiken, bloggen handlar om hockey/sport/mig.

---

Hade som sagt svårt att varva ner igår, det är oftast så efter en match. Har funderat lite mer över matchen igår, med de förutsättningarna vi gick in i matchen med så gör vi en ganska bra match. Vi bränner två rena frilägen och gör inte mål trots 5-3 i nästan två minuter i slutet av matchen. Då vinner man inga matcher, men en hel del saker var faktiskt helt okej igår.

---

Vi har fått ledigt idag, vilket ljumskar och höfter inte tycker är speciellt tråkigt. Startar om med träning imorgon och match hemma mot
Nässjö på onsdag. Efter den matchen återstår bara en match innan serien drar igång. Jonstorp hemma är bara 13 dagar bort.

---

Boro och Tyringe som båda haft träningsläger i helgen ställdes mot varandra igår. Två lag med topp och div1 ambitioner. Matchen slutade 6-4 till Tyringe efter att två trötta lag bedrivit en match i lägre tempo än det lär bli i serien. Förre Lakersspelaren Sebastian Magnusson gjorde comeback efter en axelskada och gjorde två mål för Tyringe. Boro slog Dalen med 4-2 i lördags.

---

Värnamo som är ett av lagen jag flaggat för och som verkar gå under radarn på flera håll, slog KRIF hemma i lördags med 4-3. Träningsmatch är träningsmatch, men visst är det lite imponerande av Värnamo att avgå med segern. Igår fortsatta man att vinna mot kommande seriekollegor då Nässjö slogs tillbaks med 6-2.

---

Limhamn gick segrande ur sin egna cup efter idel segrar. 5-0 vinsten mot Osby är givetvis den som är av störst intresse.

---

Ska bort till skolan ganska snart, känner mig inte sådär sugen, men trots allt känner jag mig just idag lite halvnöjd med att jag slapp gå upp 06.00.

---

Nu ska jag städa lite.

/#8

7 kommentarer:

  1. Tyringes Sebastian Magnusson spelade endast i PP mot Boro och gjorde ändå 2 mål!

    SvaraRadera
  2. Hade varit coolare med två mål om han bara spelat BP =)

    Skämt å sidor så är jag ganska säker på att Sebbe kommer göra mycket nytta nere i Tyringeland. På den här nivån klarar han av att både producera och brunka. En spelartyp som många av de andra lagen i serien saknar.

    SvaraRadera
  3. Kul för Basse! Hoppas han hittar tillbaka till flytet han hade i Motala.

    SvaraRadera
  4. Hej Victor,
    skriver du för Hockeysverige.se nu också? Såg att en namne till dig hade fixat ihop en artikel där.
    /Magnus

    SvaraRadera
  5. Hej Magnus!

    Ja, jag gör lite inhopp där, då och då =)

    SvaraRadera
  6. Imorgon möter Tyringe den stora SERIEFAVORITEN Kallinge, det blir en värdemätare för ett skadedrabbat lag.

    SvaraRadera
  7. Hehe mycket humor att du skriver så. Vad gör de till en mycket större favorit än er?

    SvaraRadera