tisdag 14 september 2010

HockeyCoachen

Är något jag tycker att ni alla ska vara med i, ni hittar det här. Det är hockeysverige.se som driver tävlingen.

---

Mitt lag i tävlingen? Kan inte se att det kan bli något annat än succé.

---

Målvakt:
Daniel Larsson HV71.
Han kommer prestera på topp under hela säsongen, spela i seriens bästa lag och inte släppa in de där omotiverade målen på samma sätt som
Stefan Liv kunde göra.

---

Back #1:
Tom Koivisto TAIF.
Poängen kommer att regna in och då inte plus/minus är en faktor i tävlingen så kan jag inte se någon anledningen att inte ta med den backen som förmodligen kommer göra flest poäng i allsvenskan.

Back #2
Jonas Junland FBK.
Kanske en liten chansning, men
Junland är riktigt vass, precis som FBK kommer att vara, mycket speltid i PP i ett lag som kommer att spela mycket PP bogar för succé.

---

Forward #1
Carl Söderberg Malmö
Två anledningar, dels har han grundkapaciteten. Dock är den största anledningen att han sitter på ett kontrakt som går ut, ska han ens vara i närheten av den monstersumma (för att vara allsvenskan) han tjänar idag, gäller det att han presterar i år.

Forward #2
Henric Löwdahl Örebro
Med
Conny Strömberg som framspelare så är det en garant för att mycket skickliga Löwhahl kommer att spruta in mål även i år, mål ger mer poäng än assist, därav valde jag bort han som förmodligen gör mest poäng av dem två.

Forward #3
Josh Soares Växjö Lakers
Kanske min största chansning, men han har producerat förut, han kommer att ha
Saviano vid sin sida= Han kommer producera igen och förhoppningsvis vinna den interna poängligan, annars har jag gjort bort mig helt enkelt.

---

Slagsida mot allsvenskan, varför? Ganska enkelt, det är än mer öppen serien kontra
Elitserien, vilket leder till fler mål. Därav hittar man också den stora anledningen till att jag väljer en målvakt från Elitserien ,de släpper helt enkelt in färre mål än de i allsvenskan. Tidigare har topplaget vunnit stort i allsvenskan, den tiden är nog delvis förbi, då nästintill alla lag erbjuder en riktigt bra spets som kommer att prestera i alla matcher.

---

Den som kom på att man ska få byta spelare i sådana här tävlingar, var tyvärr den som gjorde det betydligt mycket mer ointressant. Byta ut spelare är fusk, om ni frågar mig.

---

Ska snart ge mig iväg på träning och sen har jag nu också officiellt blivit förflyttad till mitt rätta ställe på
Hockeysverige.

---

Nu lite TV.

/#8

3 kommentarer:

  1. Ryktas att Tyringeprofilen Roger "Rogge" Nilsson har skrivit på för ytterligare en säsong med Tyringe!

    SvaraRadera
  2. Kör själv med Timrås Åkerlund i mål som jag tror kan få sitt genombrott i år, Rahimi (HV71), Sebastian Erixon (Timrå) kommer kämpa om en plats i tre kronor i år, som backar. Soares och Johner (växjö), Markus Andersson (örebro) har bara fattat ett visst tycke om denna spelaren.

    Tankar?

    SvaraRadera