måndag 13 september 2010

Demolerade

Vaknade för bara ett litet tag sedan och var helt utvilad, alltid skönt när man får sova så pass länge att man kan tugga igång kroppen utan minsta motstånd.

---

Matchen igår är inte så mycket att säga något om, vi blir demolerade,
Helsingborg är lite för bra för att vi ska ge dem fyra-fem mål. Vissa av målen de gjorde skulle jag nog hinna bli gråhårig innan jag kommer på hur vi kan vara så tafatta, flera gånger med pucken under kontroll för att lite senare bara ge bort den.

---

Hur många spelare i serien kommer vara bättre än
Daniel Wallin? Jag kommer inte på speciellt många som ens kan konkurrera, han dödade matchen till stor del redan i första perioden.

---

Jag väljer dock att se nyttan med matchen, dels för att en hel del av det naiva spel vi stundtals visar upp lär försvinna, igår måste alla ha kommit till insikt med vad som krävs. Vi märkte också att det finns väldigt mycket att jobba på, men just i matcher där man blir totalt utspelade stundtals så får man det också väldigt mycket på svart/vitt vad det är som saknas och vilka konkreta saker som måste förbättras för att vi ska kunna hävda oss i serien.

---

Bilden av att
Helsingborg är ett lag för topp fyra förstärktes ganska tydligt igår.

---

Vi tuggar på med sju isträningar den här veckan och avslutar densamma med match mot
Alvesta på söndag, kommer att bli en tung vecka, men det ska vara tungt nu.

---

Boro gjorde enligt rapporter en riktigt svag insats mot Osby igår, få som ville göra jobbet, samtidigt som man dras med fyra forwards-skador. Trots det blev det seger med 2-1 och det visar på en viss styrka.

---

KRIF besegrade Alvesta med 3-0 igår, efter att man gett ett lojt och avslaget intryck, bra målvakter i båda lagen höll nere siffrorna.

---

Dalen tog en stark, men för mig lite oväntat seger igår, då man slog tillbaka Värnamo med 2-1 på bortaplan.

---

Nässjö föll hemma mot Nittorp med 4-7. Nittorp som annars gått riktigt tungt inledningsvis under försäsongen verkar ha börjat takta upp lite.

---

Var nog allt för idag. Tänker snubbla ner till statsbiblioteket och rösta senare idag, valet är alltid lätt, men har nog aldrig varit lättare än i år.

---

Nu ska jag dra mig bort till biblioteket och räkna lite.

/#8

5 kommentarer:

  1. Sluta blogga-Sluta spela

    Snacka om att ni inte kommer ta många poäng i serien, du tycker inte själv att du konstant gör bort dig här? Att du ens tror på att ni kommer ha en suck, erkänn istället hur sämst ni är...

    SvaraRadera
  2. Eller sluta läs då för fan!

    SvaraRadera
  3. Alla sa att vi skulle komma tok sisst förra säsongen också, så jag tycker vi väntar och ser..

    SvaraRadera
  4. Ge Åseda en chans serien har inte börjat än.De är när den drar i gång allvaret börjar.Nu kan dom gå in och ge gärnet nu tror alla dom är kassa, Men vänta och se jag tror på Åseda de kommer gå bra för dom i år.
    Och angående hur Viktor skriver sin blogg så kan jag bara skriva att de är en av dom bästa bloggarna jag läser och då läser jag många,
    Stå på dig Viktor du är kanon på att skriva blogg och dom som klagar här fattar ju inte bättre. En förlust mot HHCva är de, de är ju fler lag i serien. Kämpa Åseda.
    Deär ju bara för er att gå in och visa att de dom skriver här är fel=)

    SvaraRadera
  5. Tack boys för att ni försvarar mig, känns alltid bra med några bundsförvanter =)

    Personligen tycker jag mest synd om anonym nummer ett.

    SvaraRadera