torsdag 1 oktober 2009

Fullt upp

Är riktigt mycket just nu och har lite svårt att ha tid att blogga så mycket som jag vill, men jag försöker =) Vi var träningslediga igår vilket var skönt, det är det ibland, även om man snabbt vill in i träning igen. Vi kommer att träna idag och imorgon och sen ledigt i helgen, träning måndag-tisdag innan premiären på onsdag.

Bara fyra till krävs för en supporterbuss till
Nittorp, ta chansen att se premiären.

I måndags på träningen fastnade jag med högerskenan i isen samtidigt som jag blev påkörd och det gjorde riktigt ont i foten, men det gick att köra vidare. Igår haltade jag mest omkring, men redan idag känns det väldigt mycket bättre, så det blir träning ikväll. Dock är det alltid något som är justerat på kroppen så snart ska jag ta mig ner till stan och köpa ett nytt knäskydd, det jag har nu har gjort sitt och ger inte den stabiliteten som behövs.

Igår kom också beskedet om att den som alltid varit störts för mig lägger av.
Mats Sundin har alltid varit bra, alltid levererat och speciellt i landslaget alltid överglänst alla andra svenskar. Det finns så många minnen från hans karriär, så många ggr han verkligen varit den som burit Sverige på sina axlar. De tre största grejerna för mig är ganska enkla att ranka. Målet mot Finland i World Cup, jag var på plats i Globen och de dragningarna var helt sjuka, förnedring av både back och målvakt. Sen givetvis ögonen, de sjuka ögonen under VM 2003 i den helt sjuka matchen som Svergie låg under med 5-1 och vände till 6-5. Till sist givetvis OS-guldet, få spelare var så värda att få vinna en stor och tung titel. Jag kommer aldrig plocka ner bilden på Sundin i mitt sovrum, var jag än kan tänkas bo.

Det som inte känns riktigt bra med Mats är den halva säsongen i
Vancouver.

Tack för alla minnen, tack för känslan att allt är möjligt och tack för alla segrar, mål och poäng.

Widéen är nu med och spelar med Vimmerby, jag är inte förvånad och det förstärker ett redan bra lag. Han kommer att vara en av seriens absolut bästa backar. De skriver även att att två till klasspelare är på ingång, ska bli intressant att följa vilka det kan tänkas vara. Mer kan ni läsa här.

Boro fick en seger tillslut i genrepet mot Värnamo, seger med 4-3 efter ett sent avgörande i PP, mer om matchen här.

Dalen avslutade sitt träningsmatchande med att förlora mot Alvesta med 5-1

Vår premiär motståndare
Nittorp vann sitt genrep med 4-0 hemma mot Alingsås, mer om det här.

Nu blir det plugg och sen stan ett varv.

/#8

1 kommentar:

  1. Känns skönt att veta att man alltid kommer ha Sundin vakande över sig...hmm... :P
    Vi ses imorrn!
    Pussar

    SvaraRadera