fredag 23 oktober 2009

ÅIF-Boro

Tog mig en liten sovmorgon idag, så värd det efter två veckors slit, där huvudet verkligen har fått jobba. Man blir trött på ett helt annat sätt när man pluggar, än vad som var fallet när man jobbade förr, inte sagt att det är mer eller mindre jobbigt nu, bara det att veckor som jag haft nu var jag aldrig i närheten av när jag jobbade. Har fixat klart det sista på arbetet nu och hade man inte varit idrottsman så hade första ölen redan varit sänkt, vilket är fallet för många av mina kompisar.

Dock är det som så att är det någon dag man ska vara idrottsman istället så är det idag!

För idag är det en stormatch, en stormatch för oss gått i skola i
Vetlanda, gått hockeygym där eller för alla i laget som faktiskt har spelat i Boro.
Tittar man på de som är uttagna till matchen idag så har både
Alex och Gabor gått hockeygym i Vetlanda och Alex har spelat ett par matcher i Borotröjan som utlånad från Nybro. Av backarna har jag, Koma, Adam, och Rautio (Boro som moderklubb) gått hockeygym i Vetlanda, Rasse har pluggat tre år där. Bland forwards så har, Ryssen, Krille, Håkan, Erik och G spelat i Boro minst en hel säsong samt att Ryssen, Krille och Erik också har pluggat och gått hockeygym där. Hockeygym i Vetlanda har även Emil och Markus gått, samt Anton (fotbollsgym)

Så att påstå att matchen inte är speciell vore att ljuga. Man minns de där
Boroiterna som lite småkaxiga som lite större en oss från Åseda =) Självklart är det som så att jag hellre förlorar fyra matcher mot Boro och hänger kvar än att vinna några mot dem och åka ut, men det räcker där, idag är det viktigt. För Boro är det en skräckmatch som de absolut inte får förlora. Tyvärr har vi i.o.m att vi inte kan spela hockey på bortaplan satt oss i samma sits att vi mer eller mindre måste vinna för att haka på tåget, som har börjat tuffa på i täten av serien.

Hur eller hur så är det vår hemmaplan och hemma bestämmer vi. Jag kan utlova att hela laget är toktaggat, vi kommer inte förlora p.g.a dålig inställning eller liknande, ska vi förlora så måste
Boro var äckligt bra.

Jag har käkat
Borospelare hela dagen, fy fan vad kul detta ska bli och jag hoppas att alla är med och bjuder upp för att skapa en magisk stämning, allt annat en fullsatt vore en stor besvikelse.

Boro har inlett serien ganska bra med tre segrar och två förluster, förlusterna har kommit mot Nittorp och Motala, två lag som ganska många kommer att förlora mot så där är det inte så mycket säga något om. Ett bra lag med många profiler så som Mattias "Tulle" Karlsson, Erik Albinsson, Juha Autio på backsidan och Mathias Löf, Tomas Josefsson och Joakim "myggan" Andersson, framåt. Många spelare som är bra i PP så det gäller att hålla sig borta från båset idag.

Vad
Boro säger inför matchen kan ni läsa här.

Övriga matcher i serien är
Finspång-Motala, en viktig match där båda står på tre poäng, vinnaren hakar på, förloraren, tappar mark.

Dalen-Vimmerby
, båda lagen står på sex poäng. Dalen har inlett bra, men Vimmerby lite sämre en väntat.

Linköping-Nässjö, Linköping
tog sin första poäng senast och är kanske på gång.

Nittorp-Ulricehamn
, två av seriens större favoriter stöter på varandra.

Sist, men inte minst så vill jag tacka, mina bloggkollegor i
Nässjö, för berömmet i förra matchen, plus att jag redan blivit bjuden på glass en gång sen de skrev så fint om mig =) För er som missat det, så är det bara klicka på länken till höger och läsa inlägget om Nässjö-ÅIF matchen.

Nu laddning och sen avfärd vid 16.00

/#8

4 kommentarer:

  1. Övermakten skapas av den som ser upp till den. Tänk på det!

    SvaraRadera
  2. Boro gör som borofolket säger kämpa boro, kämpa.Det är det de får göra, rena rama tur målen. Men så är det i sportens värld. Halloweenspöken kanske. Vilka spelar underhållande hockey, ja inte Boro i allafall

    SvaraRadera
  3. Vilken övermakt ser jag upp till? VAd menar du förtydliga gärna.

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen fram emot ett matchreferat, vägrar läsa vad boro-bönderna skriver... Upp å hoppa, nu får det va slut på sovmorgonen!

    SvaraRadera