onsdag 7 oktober 2009

Ikväll smäller det

Har börjat dagen i lugnt tempo, har tagit ledigt från allt vad skola heter och käkat en bättre frukost och ska snart ner till stan ett varv och få lite luft. Maria fyller 24 år idag (Grattis) och är i lite drygt två månader två år äldre än jag.

Premiär ikväll!

Om jag är nervös? Inte så farligt ännu, jag känner att något är på gång, att det är något stort som ska hända, men mycket mer än så är det inte ännu. Premiär omgången ser ut som följer. Som vanligt är det Everysport som gäller för att följa matcherna, där hittar ni kvällens alla resultat.

HF Linköping-Finspångs
Nittorp-Åseda
Nässjö-Boro
Vimmerby-Motala

De matcherna är ikväll

Dalen-Ulricehamn spelas på fredag.

Tipset i VP igår var nog det sämsta jag någonsin har sett. Motala sist (?) och Vimmerby som 6:a(?) vad grundas de tipsen på? Om den är baserad på förra året så kan jag förstå Motalas placering, men de har varvat starkt och kommer inte bli sist iår. Vimmerby som sexa? De blev trea förra året och har ett på pappret mycket bättre lag än förra året, hur de då kan tippas sexa är helt oförklarligt.

Vi kommer tydligen att komma nia, oväntat att de tippar oss så högt.

Idag är man stor stjärna i SMP =) Dock tycker jag att liknelsen med Hanson brothers inte är riktigt rättvis. Det jag gillar med den andra artikeln är hur tydligt det framkommer att G är är gammal =) Laget ikväll är som följer.

Målvakter
Gabor Csomortani
Alexander Nilsson? (Robin Ekelöf)

Backar
Alexander Karlssson
Adam Magnusson
Kristian Rautio
Pierre Elgström
Victor Magnusson
Andreas Gunnarsson
Erik Wittenberg

Forwards
Daniel Green Carlsson
Carl Elmersson
Sebastian Winsth
Andreas Gustafsson
Markus Karlsson
Emil Wahlberg
Martin Gustavsson
Kristian Ederfors
Sebastian Nilsson
Håkan Ekelund
Daniel Nilsson
Erik Arvidsson
Anton Olofsson


För mer information om matchen och laget, besök hemsidan.

Nu ska jag till stan.

/#8

5 kommentarer:

  1. ni känner säkert en liten besvikelse för förlusten i går, det var ju så nära en poäng vilket hade givit ett fint eko i div 2.Men ni måste gjort en godkänd insats ändå, ta med er det till nästa match och ta tre poäng hemma i nästet. jag kommer vara där och heja på #23

    SvaraRadera
  2. Uj, uj, uj... Det handlar inte om att vara gammal utan om att vara rutinerad (läs världsvan) :) Skulle kunna säga att ja är en man i mina bästa år. Fråga Martin så tror ja han säger samma sak :) /G

    SvaraRadera
  3. Ja det var lite tungt att det blev förlust efter en bra match, men det kommer att bli bättre och bättre, ses på söndag.

    Ja, men sen är Martin bara 27 ännu till skillnad från dig som är 28 =)

    SvaraRadera
  4. G, jag kommer ihåg när jag var i din ålder=) /Henke

    SvaraRadera
  5. Visst var det en härlig tid Henke... =)

    SvaraRadera