måndag 12 oktober 2009

Slarvade lite

Slarvade lite igår ikväll och glömde att skriva om att Henke blev avtackad innan matchen, helt rätt om ni frågar mig. Han påbörjade sin 20 säsong iår och det är riktigt imponerande. Snacket som varit om att andra spelat lika mycket och borde blivit avtackade dem med, köper jag inte riktigt. Då jag inte kan minnas att någon gjort så många matcher de sista 20 åren? Ska man då leva kvar efter det gamla? Eller ska man kunna sätta nya trender?

Bara för att spelare (gjort många bra saker för
ÅIF) som slutade under 80-talet eller början av 90-talet inte blev avtackade, ska Henke då lida för det? Känns som om folk som tycker det är lite lagom bittra av sig.

Tack för alla år
Henke.

Det tog så lång tid som till första hemmamatchen i serien, innan neandertalarna vaknade i gästboken och började såga
Pierre. De som inte ser nyttan med honom har nog lite svårt att se en helhet. Han var en av tre backar som spelade hela matchen, tror inte han fick göra det bara för att. Sen funderar man på om du (misstänker att det är samma person varje gång) som skriver att Rasse eller Rautio borde ha fått spela istället, inte var på matchen? Om du nu var det hur kan du då missa att Rautio spelade, mer en halva matchen?

Jag blir så trött och mönstret känns så väl igen. Varför kan inte du/ni nöja er med att vi genomför en mycket bra match och tar våra första två poäng i serien? Varför leta fel, när helheten är bra? Var inte orolig, vi är inte nöjda för det här, vi såg också brister i vårt spel igår, vi vet vad vi måste jobba med, men att hänga ut en spelare och givetvis anonymt är bara patetiskt. Skärpning eller stanna hemma från våra matcher så att du slipper må så dåligt hela tiden.

Det bästa är signaturen irriterad som talar för hela läktaren, "alla säger att han är dålig". Vadå alla?

För övrigt är man jäkligt glad idag och allt känns uppåt. Segrar är bra för humöret =) Fick ett samtal nyss och mitt projektmöte idag är inställt p.g.a av sjukdom, så det blir att försöka göra lite nytta på egen hand. Ska skriva lite på projektet i underhållsplanering annars blir det nog ganska lugnt idag. Hade det inte regnat så hade man nog glidit ner på stan ett varv, men det känns inte så inspirerat när allt bara är grått.

Mer om
Boro-Nittorp, går att läsa här, vidare på den sidan finns länkar till ett par tidningsartiklar.

Lite mer om Motalamatchen hittar ni här.

Känns ganska väntat att Ulricehamn och Nittorp ligger där uppe efter två omgångar, även om jag måste medge att jag är lite osäker på Ulricehamns status så borde de ha ett antal riktiga klasspelare.

Vi tränar ikväll 19.00 för den som är intresserad. Misstänker att det kommer att tränas en hel del PP både måndag och tisdag det behövs. Tycker att spelet i zonen är okej stundtals, men framförallt måste det slipas på uppspels och inspelsfasen mycket mer. Det kommer att komma, det är jag helt övertygad om.

Fötterna på jorden och vi laddar på mot
Dalen borta på onsdag.

Att
Lagerbäck avgår behövs nog inte kommenteras.

Nu ska jag plugga lite.

/#8

3 kommentarer:

  1. Tjena.
    Om du har lust får du gärna posta länken jag har i användarnamnet. Det är poängligan i div 2 södra B.
    Jag tjatade lite på Johan som driver EP att fixa en sån, han gjorde det bara jag håller den uppdaterad. Och det lär fixas.
    Vore ju fint om du kunde inkludera den i några inlägg så länken sprider sig också.

    Tack på förhand och lycka till. Hälsa Gabor också :)

    MVH

    SvaraRadera
  2. Du kanske har rätt i sak, men Pierre kommer utifrån och då ska kraven vara större, visst Rautio och Wittenberg gör det också, men de känns mer som Åsedaspelare. Annars var det okej på många håll igår, dock ser jag gärna att Krille kommer igång och går in med Sebbe W och Andreas G, det skulle spetsa till den femman.

    SvaraRadera
  3. Bry dig inte om allt skitsnack, så kommer det alltid vara. Internet är ett utmärkt ställe att gömma sig på...Och visst är det tragiskt.

    Oerhört glädjande att ni äntligen nått div2 och så jävla välförtjänt. Man blir allt lite stolt som gammal Åseda-spelare. man blir ju inte mindre stolt när ni även är där för att röra om i grytan och inte alls bli någon slagpåse.

    Stort grattis till första segern i div2!

    SvaraRadera