tisdag 6 oktober 2009

200

Inlägg 200 och imorgon smäller det, min och några andras första match i div2 någonsin. För det är ju som jag nämnt ett par ggr tidigare som så att merparten av spelarna i laget, har spelat högre upp genom åren.

Att man ska spela i div2 är självklart ganska stort, att göra det just i
Åseda gör det lite större. Dock är känner jag mig ganska lugn trots allt, det är möjligt att nervositeten hälsar på imorgon, men låt den komma jag känner mig redo.

Vi möter
Nittorp borta, som tillsammans med Vimmerby får anses vara seriefavoriter. Nittorp vann serien ganska klart förra året, men räckte sen inte till mot Mörrum i play off. Till iår så sticker två saker ut lite mer en andra, Mattias Pettersson har lämnat för Gislaved och Jimmy Lund har återkommit efter ett par år i Borås. Båda två riktigt bra, och Lund kommer att få slita för att ersätta Pettersson poängmässigt, dock tror jag att Lund är en bättre hockeyspelare. Nittorp har som målsättning att snarast spela i div1 precis som de gjorde säsongerna 2000-2002.

Det kan man ställa mot oss, vi är nykomlingar, vi har inte spelat i en högre serie på 19 säsonger. Vi kommer att ställa upp med två spelare från start imorgon som inte ens var födda då. Vad talar då för oss? Det finns en mängd klyschor som bara ligger på lager i huvudet och gnager, men egentligen är det ganska enkelt, ska vi hävda oss i denna serie, så är det bara som så att vi alltid måste jobba minst lika hårt som de vi möter, vi måste tro på oss själva, de matcher vi inte tror att vi kan vinna kan vi lika gärna strunta i att spela. Därför åker jag till Nittorp imorgon och tror. Ska det bli så, är det dock mycket som måste gå i lås. Vi måste vara disciplinerade och när lägena dyker upp måste vi vara kliniska.

Sen är det ingen nackdel om vi plockar bort Jimmy Lund och Jonas Nilsson så mycket som möjligt. Båda har producerat på allsvensk, och Jonas Nilssons straffar lekar man inte med.

Vi har frågetecken på Alex och Krille, annars mönstrar vi fullt lag om ingen insjuknar eller blir skadad på träningen ikväll.

Är lite stressad nu och ska hämta
G för avfärd.

/#8

2 kommentarer:

  1. Säger bara stort lycka till i morgon.
    //Kamilla

    SvaraRadera
  2. Kör hårt idag och lycka till.
    Det kommer att bli en rolig säsong.

    //Patrik E

    SvaraRadera