måndag 5 oktober 2009

I Åseda

Åter tillbaka på fastlandet efter en mycket trevlig helg på Gotland och i Visby. Träffade Karins kille för första gången och det var en riktigt trevlig pojk. Mycket god mat och bara slappa, perfekt avbrott inför seriestarten på onsdag.

Båtresan hem igår var dock allt annat än trevlig. Av 3 timmar på båten så spenderade jag 2.5 timmar på toaletten, har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv, helt sjukt. Det blåste något sjukt mycket, böcker trillade ur hyllorna i bokshoppen, skåp öppnades och stängdes, när det var som värst kunde man knappt gå. Man flög omkring som en liten vante. Som tur är fixade Maria en hytt och tog hand om sin ynkliga karl. Kan dock säga som så att jag inte var ensam om att spy under hemfärden. När man klev av båten, fortfarande grå i ansiktet, så kikade jag lite på den och undrade om jag verkligen åkt med den färjan hem och inte en liten jolle.

Sitter nu i Åseda då mamma och pappa hämtade mig och Maria i Oskarshamn, kändes bara onödigt att ta bussen in till Växjö under dagen då vi ska träna ikväll. Näst sista träningen innan allvaret börjar, det som vi i Åseda har kämpat för i så många år. Att tillslut få glida ut på isen i en div2 match med Åseda-gubben på bröstet. Det kommer att bli magiskt, men inget spelar någon roll om man inte presterar. Nittorp är kanske den största favoriten till att ta hem serien i februari, men man kan inte åka dit utan en tro, utan en övertygelse om att gör vi allt rätt så vinner vi. Det måste man alltid tro när man går ut till match, gör man allt rätt så vinner man, sen kvittar det vad som står på andra sidan. Witten kommer att träna idag så om ingen blivit sjuk under helgen kommer vi att ha full trupp och det är riktigt skönt att inte ha några skador som stör, när premiären väntar bakom nästa hörn.

Imorgon kommer det komma ett stort inför reportage här på bloggen. Vet inte exakt när, men någon gång under eftermiddagen.

Efter den inte allt för mysiga bilfärden till Åseda igår, så hann jag iaf titta på sista kvarten av Arsenal-Blckburn och genast mådde jag lite bättre. 6-2 är inget resultat man skrattar bort även om laget släpper in lite för mycket mål just nu. Fabredgas var tydligen magisk genom hela machen vilket känns väldigt viktigt då han har sett lite vilsen ut de sista matcherna. Sex olika målskyttar och Theo Walcott tillbaka efter skada och målskytt direkt, Nasri är snart tillbaka och då vill jag hävda att seriens bästa offensiv finns hos Arsenal, det är defensiven som gör mig lite orolig.

Det viktigaste just nu är dock att man är med och inte tappar onödiga poäng här och där. Förluster mot topplagen borta är alltid okej, men det man måste undvika är att göra som Chelsea att förlora mot typ Wigan med 3-1. Nu såg jag dem neutralisera Liverpool med 2-0 igår, ett par saker stack ut igår. Vad man stör sig på Drogba, han skulle kunna vara den klart bästa forwarden i världen, med den fysiken, farten och tekniken, men dessa ständiga filmningar gör att man mår dåligt av att titta på honom. Carvalho och Terry var riktiga giganter och käkade upp både Gerrard och Torres. Dock satt jag under hela matchen och tänkte på hur mycket Pool saknar Alonso, nu är de bara trubbiga och saknar de dagar som inte Gerrard lyckas med allt än kreativ kraft på mitten. Skulle jag tippa idag så är det Liverpools plats i Champions League som City kommer att plocka.

Kommer nog ett litet inlägg ikväll också efter träningen.

Nu blir det ett varv på byn.

/#8

2 kommentarer:

  1. Zoder WildCats Support5 oktober 2009 kl. 16:29

    Har precis hittat denna blogg.

    Ville bara säga lycka till med eran premiär i Div.2 nu på ons.

    O sen ang. inlägget från den 13 mars 2009 12:39 från anonym, han va nog inte på samma match. Kalmar va totaltutspelade tyvärr. Men dom räckte inte till tyvärr i kvalet då all energi försvann i förkvalet.

    SvaraRadera
  2. Så länge Pool spelar med Lucas Leiva på mitten är vi Pool-supportrar glada om vi kommer top-7. Kan bara Benitez skicka honom åt helvete ska du nog se att vi kan vara med o knipa en top-3...

    // Einhorn

    ps. Syns i sarghörnet ikväll. ds

    SvaraRadera