fredag 30 oktober 2009

Mot Åseda

Har nu fixat klart båda kurserna, fy fan vad jag är bra =) Har verkligen varit mycket jobb bakom så jag får vara lite nöjd med mig själv. 15 nya friska poäng är alltid välkommet =)

Idag startar vi om , glömmer det som varit och gör en bra träning och går ut och vinner på söndag. Jag tror fortfarande jäkligt mycket på det här laget, får mycket skit nu annars om hur dåliga vi är och att vår trupp inte håller för div2. Då jag ännu inte har hört det från någon människa som jag tar på allvar så tror jag inte heller på orden. Utan det gör mig istället bara väldigt förbannad och sugen på att börja vinna matcher. Jag vet till skillnad från så många andra hur mycket som finns i det här laget, det kommer att komma fram. Säsongen är jäkligt lång och det kommer att vända.

Vilka är det som just nu bara spelar för att de heter rätt namn? Vilka femmor har inte blivit ändrade och vilka spelare som förtjänat det har ännu inte blivit bänkade? Hade varit grymt kul att ha en sådan diskussion med folket i gästboken, som har en grym förståelse för spelet hockey.

Som sagt så tränar vi ikväll och det blir en bra omstart, där vi givetvis tar med oss vad vi gjort bra och dåligt så här långt. Tycker personligen att vi bara har gjort två dåliga matcher och det är Nässjö borta och Ulricehamn hemma ,då är det givetvis tungt att vi inte fått med oss mer poäng, men jag är övertygad om att det kommer att vända.

Finspång på söndag, då vinner vi.

Nu ska jag åka till Åseda.

/#8

2 kommentarer:

  1. "Vilka är det som just nu bara spelar för att de heter rätt namn? Vilka femmor har inte blivit ändrade och vilka spelare som förtjänat det har ännu inte blivit bänkade? Hade varit grymt kul att ha en sådan diskussion med folket i gästboken, som har en grym förståelse för spelet hockey."
    Menar du att du att folk ska namnge spelare bara spelar för att de har "rätt namn"? Och att namnge spelare som förtjänar att bli bänkade men som ännu inte blivit det?! Och du vill ha denna diskussionen med folket i gästboken, låter mkt modigt av dig att ge kommentarer på dina lagkamraters vara eller inte vara....

    Slingra dig ur detta om du kan=)

    SvaraRadera
  2. Hur menar du? Tappar lite av tråden i din första mening. Om någon kom fram och pratade med mig och kunde nämna någon som fått spela trots att han inte förtjänat det, skulle jag inte ha det minsta svårt att ta den diskussionen. Att svara någon som anonymt skriver här eller i sätboken därimot skulle jag aldrig ens fundera på.

    Är ganska övertygad om att det inte finns många som läser här eller som skriver i gästboken, som skulle våga stå för sådana åsikter. Det är ytterst få i laget som inte varit bänkade åtminstonde under delar av matcherna.

    Sen vad är det som jag ska slingra mig ur? Att du tolkar det jag skriver utifrån de anonymas perspektiv, kan jag knappast hjälpa.

    SvaraRadera