måndag 19 oktober 2009

Risig

Känner mig lite halvtung i huvudet idag, vilket inte är helt ovanligt efter att ha tömt kroppen som under gårdagens match. Alla är inte jätteimponerade av vårt spel i PP och visst vi är inte heller jättenöjda med spelet, men trots allt så gjorde vi ett mål igår. Om man tittar på de andra tre första matcherna så har vi spelat minst oavgjort i spelet 5-5 men varit för dåliga i båda BP och PP vilket gjort att vi har tappat matcherna. Igår är första matchen som vi gör fler mål en motståndarna i PP och att då gnälla känns bara som riktig dålig känsla. Vi borde också ha gjort minst ett mål till då vi spelade riktigt bra i ett 5-3 läge i andra perioden och Green sätter fler en han missar i det läget som uppstår. Som vanligt misstänker man att det är människor som knappt har sett oss spela under säsongen som kommer med kritiken, blir så trött på det.

Vad har ni för krav på oss? Vi är trots allt nykomlingar och kommer att bli bättre och bättre under säsongen, då vi anpassar oss mer till det högre tempot. Alla tidigare åren har det gnällts så fort som vi inte har vunnit tvåsiffrigt, nu när vi väl gått upp och är under stora delar av gårdagens match riktigt bra och klarar 2-2 mot ett lag som har en uttalad målsättning om att gå upp till div1 under säsongen. Då fortsätter felletandet.
Var finns eran verklighetsförankring då?

Jag kan bara tala för mig själv, när Arsenal förra året vann borta mot United med 2-1 så studsade jag omkring i eufori. Då satt jag inte och letade fel i spelet utan konstaterar mer att visst finns det saker som kan bli bättre, men vadfan seger på Old Trafford är riktigt bra så varför leta fel som supporter? Jag är övertygad om att Wenger tog upp småsakerna som kunde varit bättre i spelet, precis som Ferna kommer att göra ikväll på våran träning.

Hur bitter är man inte om man aldrig kan glädjas över ett bra resultat?

Träning ikväll och
Krille kommer att testa idag om kroppen håller, hade varit bra att få igång honom. G tränar inte idag, men kommer förmodligen att köra imorgon. Hur statusen är på Pierre vet jag inte exakt? I övrigt hoppas jag att alla är med och kör idag. Det blir förmodligen veckans längre och tyngre pass det här då det är match onsdag, fredag och söndag. Misstänker att träningarna på tisdag och torsdag kommer vara relativt korta. Vi kommer säkert fortsätta träna på att vända spelet lite fortare och sen kommer det troligtvis bli mycket PP träning under hela veckan, då det behövs bättras lite.

Nu ska jag bort på styrelsemöte.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar