tisdag 1 september 2009

Nu är det igång

Hade en klassisk jag är orolig för att försova mig natt, inatt. Alltid samma sak när skolan början, man ska jobba eller med en tidig buss eller vad som helst. Man vaknar till ett par ggr varje natt, orolig över att man har försovit sig. Vaknade ett varv vid 03.15, 04.25 och sen vid 07.00 gick jag upp, trots att klockan var ställd en halvtimme senare. Vad är det för fel på mig? Gick bort till Campus och tog en liten omväg för att plocka upp Choobacka, världens mest vilsna människa, hade jag inte gjort det hade han ännu suttit och funderat i sin lägenhet över vart han skulle ta vägen. Introduktionen kändes ganska bra och jag kunde pusta ut lite då det verkar vara lite mindre räkning än vad jag har befarat, nu är det bara hoppas på att man får en bra kontaktperson på det fadderföretag vi kommer att få tilldelat oss nästa vecka.

Efter det en fika med hela klassen, minus
Cricken, sen ett varv på stan.

När jag kom tillbaks till lägenheten plockade jag först fram en skyffel och tog det värsta =) Sen dammsugning, disk och svabbning, absolut inte för att
Maria kommer hem ikväll =)

Nordqvist och Fabricius har idag fått lämna Frölunda, inte så förvånande om man har följt med i snacket den senaste månaden. Nordqvist var under åren i Luleå en av Elitseriens absolut bästa centrar, i Frölunda har det gått lite tyngre och iom fjolårets allvarliga knäskada så var det inga jätteöverraskning att just han fick flytta på sig. Fabricius var också han vassare i Luleå, plus att han säkert föll offer för likheterna i spelstilen med Pebben, Joel Lundqvist och Fredrik Pettersson.

Daniel Enestubbe när han är som bäst. Här skriver han om alla kritiska röster om Arenastaden i Växjö, så jäkla klockers. Stubben som för övrigt har kvalitéer som vissa på större tidningar borde eftersträva att nå upp till.

Träning ikväll 19.00 för den intresserade och imorgon bär det av till Nässjö för säsongens första träningsmatch, spännande, spännande. Dock vet man hur jobbigt det kommer att bli, träning och match går aldrig och jämföra. Ska bli väldigt roligt att få en liten hint om vart man står i år. Det är extrastor osäkerhet för oss som nykomlingar, även om
Alex, Gabor, Witten, Rautio, Håkan, G, Martin, Krille E, Ryssen, Markus, Danne och Emil, (tror inte jag glömmer någon) har provat på spela högre upp tidigare. Så är det svårt att veta vart vi står som lag. Vi har ännu bara tränat försvarsspel och det kommer garanterat att märkas imorgon, plus att Nässjö har ett par veckor mer på is, men precis som oss spelar de sin första match.

Imorgon är det introduktion i den andra kursen, så då blir man student på heltid igen, känns både bra och lite jobbigt. Dock är det skönt med lite rutiner i livet igen.

Zlatan gjorde mål igår och efter att ha varit relativt osynlig under matchen så märkte man direkt efter målet att mycket av pressen släppte och han var en helt annan spelare i slutet av matchen. Markus (kombon) var inte helt ledsen över att vara på plats på matchen, trots att han knappt vet hur formen på en boll ser ut.

Väldigt roligt att antalet läsare fortsätter att öka, kan man hoppas på 100 unika besök på torsdag?

Nu ska jag plocka klart här hemma.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar