tisdag 15 september 2009

God förmiddag

Haft en riktigt skön morgon där jag inte har behövt stressa utan kunnat ta det lite som det har kommit. Skolan väntar snart, men jag tänkte skicka in ett litet inlägg först.
Ska faktiskt bli riktigt skönt att vara hemma idag, kändes extra bra när man gick upp och benen kändes ganska tunga. Sen hoppar jag och
G på vid Elefanten imorgon så det ska också bli otroligt spännande att se hur långt de har kommit på vägarbetet mellan Växjö-Drettinge fram till torsdag =) Kanske flyttat en kon? Har de varit riktigt duktiga så har de nog hunnit flytta två stycken.

Ferna meddelade igår på träningen att ytterligare någon spelare ska få lämna truppen för att få ner antalet till en mer hanterbar nivå. Vem/vilka som får lämna vet jag inte, det lär dock märkas inom någon träning. Om jag inte skrev det igår så var Danne och Witten åter i träning, medans Koma vilade med en öm axel efter Vimmerby matchen. Han kommer dock att spela på onsdag mot KRIF. Snackade med Dan igår och han hade inte fått något roligt besked hos sjukgymnasten, de pratade om väldigt många veckors rehab, Dan hoppades att det skulle gå lite snabbare, blir nog inget spel före jul.

Filip Olsson som kom till Motala från Skövdes J-20elit, har fått lämna laget och ska nu testa vingarna hos Wettern istället.

Om jag har tid så kommer ett Elitserietips dyka upp under veckan.

130 läsare igår, de sista 30 har tickat in fort, väldigt roligt att fler och fler hittar hit.

Vad händer i huvudet på de två personer från
Djurgårdsklacken som springer in på planen? Tänker de på vad de gör? Tror de att om vi springer in så följer hela klacken efter? Eller tänker de, allt håller på att gå åt helvete, föreningen har kass ekonomi och håller på att åka ur, ska vi inte sabba det lite till och springa in på planen? Spel inför tomma läktare/böter kommer ge föreningen så mycket mer pengar till värvningar och ett bättre rykte vilket ger ökade sponsorintäkter, nötter.

Jag kan aldrig förstå detta, de ggr som man pratat med riktiga klackmänniskor säger de att jag inte förstår, vad de känner för sitt lag eller hur det är att verkligen älska något.

Vad är det jag inte förstår? Att om man verkligen älskar någon så kastar man saker på någon som ev kan vara ett hot? Eller vad? Jag fattar verkligen inte.

Man är riktigt glad över att man håller på med hockey och inte fotboll.

Nu ska jag plugga.

/#8

5 kommentarer:

  1. Du är bra dum du. Fattar du inte hur mycke känsler det är när man står i klacken på matchen? Holländaren tystade oss med fingret, då förtjänar han att få saker på sig, det kommer aldrig DU kunna förstå. ynklig blogg det här, meningfullt när bara 130 läser, haha. Ni kommer att åka ur iår, ni är dåliga och du är sämre en sämst.

    SvaraRadera
  2. Du som kommenterat här verkar inte vara helt frisk. Tror nog att merparten av de 130 läsarna tycker att det är väldigt intressant att gå in och läsa. Sen ska vi spela om att åka ut eller inte.

    SvaraRadera
  3. Ja, fy satan vilka små och patetiska nötter det finns här i världen!

    Viktor, du får ta den första kommentaren ovan som ett tecken på att du når ut rikstäckande! Och sanmtidigt sträcka lite på dig att du minsann har läsare från 08-området :) Eller vänta lite förresten: i just detta fallet kan det ju vara en wannabe från en helt annan del av landet. Så är det ju som bekant med djurgårdare (och leksingar).

    V-mannen

    SvaraRadera
  4. Jag misstänker att han inte bor i 08-området, känns som om det lär dröja ett tag innan man når ut dit =)

    Meningsfull för andra eller ej, jag gillar att skriva vilket gör den meningsfull för mig, det är bara det som är viktigt egentligen.

    SvaraRadera
  5. Tror inte de skyldiga bryr sig speciellt mycket om sporten faktiskt, mer om att ha något vettigt(?) att göra eftersom de antagligen inte har några jobb de j*vla mupparna...
    Som sagt, Djurgårdare är ju som de är. Folk snackar om AIK:are, men de har ändå rätt mycket vett i skallen om man jämför. Sen har ju Hammarbyarna, men där finns det inte mycket ont att säga ;D Mer än att laget de håller så kärt är på vägt ner i Superettan då...
    Puss

    SvaraRadera