måndag 7 september 2009

Tung träning

Idag fick vi jobba och slita i 1.20, inga lugnare övningar utan längd, tempo och ett jäkla grisande genom hela träningen. Det som är skönt att se är att alla ställer upp på det och verkligen ligger i och peppar varandra ingen tolererar att någon maskar och det huggs både till vänster och höger om någon inte ger allt. Det är så det ska vara, det är precis så man vill ha det. Vi dras med lite skador och sjukdomar i laget just nu, vilket är precis som vanligt i början av säsongen. Dock så är vi trots det fyra fulla femmor på träningarna. Carl gick in istället för Erik med G och Ryssen idag annars samma femmor som igår under matchen.

Känns bra att veta att träningen imorgon kommer se lika rolig ut =)

Vad är det för fel på mitt huvud? Har fått en
Black Eyed Peas låt på hjärnan I Gotta Feeling är iaf väldigt bra. Jag som aldrig gillat dem förut :S

Imorgon förutom att träna hockey, så blir det föreläsning 09.15-12.00, lunch och sen projekt arbete under ett par timmar. Tidigare iväg till träningen än vanligt då vi kommer att ha kost information imorgon.
Witten uppmanade alla att dyka upp med en kebabrulle, tyvärr kan inte alla leva på samma kost som honom. Om jag försökt hade jag rullat ut till isen.

Var upptaktsträff för de allsvenska lagen underdagen och föga överraskande tror alla lagens tränare att
Leksand kommer gå direkt till kvalserien. Jag säger inte emot, övriga lag som tippades flitigt var Malmö, AIK och Växjö. Inte heller det så förvånande, men jag skulle vilja varna för Almtuna och framförallt Västerås. Ett lag som alla räknar ut för att de har tappat Olausson, Albrandt och Juhlin. Defensiven är bättre i år och nu med värvningen av Larrivee tror jag att de blir hyperfarliga. Den roligaste allsvenskan någonsin tror dock hårt på och Lakers kan komma allt mellan 3-6.

Nu ska jag käka och sen bingen.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar