måndag 14 september 2009

Ledig imorgon

Man är ganska nöjd nu när man sitter här och skriver, man vet hur tungt vi har kört i en vecka nu och vilken jäkla gristräning det var ikväll, då är det jäkligt gött att man är ledig imorgon. Just känslan när man kommer till träningen ikväll, man är trött, sliten och det känns som om man åker omkring med ett betongblock kring varje lår. Trots det så vet man att imorgonkväll väntar soffan och det räcker för att man ska kunna tömma kroppen, en gång till. Så nu är man ganska nöjd med sig själv och just den känslan tror jag alla känner och alla har känt som någonsin har tagit ut sig, efter är man riktigt nöjd. Nästa insats blir på onsdag, med Kallinge/Ronneby borta, det kommer att bli riktigt tufft och ett mycket bra test inför säsongen.

Vad Vimmerby tyckte om matchen igår kan ni läsa här .Det jag inte förstår i texten är det faktum att de tycker att vi blev trötta i slutet? Tycker det var precis tvärt om vi tryckte ner dem riktigt ordentligt i slutet, men det känns okej att de tycker så.

Annars har det varit fullt upp idag med projektmöten och en sådan där dag när man känner att man får mycket gjort och faktiskt lär sig lite saker =)
Samma tema imorgon, lite artikel läsning på förmiddagen, sen projektgruppen efter lunch. Sexmästerimöte (kanske mitt sista, hinner inte vara med längre) vid 17.00 och sen en bättre middag.

Vad är det svåra med den nya hemsidan? Vissa skriver att de inte hittar vissa saker, men allt finns där på ett enkelt och tydligt sätt. Ta en kik till och ni lär hitta det ni söker =)

Wikegård kommer för första gången få rätt när han tippar något, HV vinner guld denna säsongen, laget är helt komplett, saknar ingenting eller någon.

Tycker alla ska anmäla sig till HockeyCoachen, mer info hittar ni här. Det hela bygger på att man tar ut en målvakt och en femma med spelare från
Allsvenskan och/eller Elitserien, poängen räknas lika oavsett serie och ingen spelare kostar något, så det är fritt fram att välja sina lirare. Mitt lag ser ut som följer just nu, jag kommer nog att byta ut Rosen annars är jag nöjd.

Leinonen (Leksand)
Niskala (Frölunda) McNevin (Växjö Lakers)
Prestberg (Leksand)Mårtensson (Linköping) Rosen (Växjö Lakers)

Att ha många spelare från Allsvenskan tror jag hårt på.

Nu sporten och sen sängen.

/#8

2 kommentarer:

  1. Tror nog att Jocke Eriksson tar första spaden i LIF. Har spelat grymt bra på försässen. Men man vet ju aldrig..

    Jag tog

    Eriksson LIF
    Rhodin LIF Ekman-Larsson LIF
    Prestberg LIF Söderberg MIF P.Carlsson LIF

    Syns det att jag är Leksands fan ? hehe

    tack för tipset.. Missat detta totalt.

    SvaraRadera
  2. Fan jag är för van vid att Leksand alltid satsar på gubbar när det gäller =) Måste givetvis kolla upp saken, innan serien börjar. Mm tyckte att det var en lite halvkul grej. Gillar skarpt att du tar så mycket från Allsvenskan de bästa lagen vinner större där=fler poäng.

    SvaraRadera