torsdag 24 september 2009

Morgon

Har sovit lite knackigt inatt, precis som alltid efter match. Det är svårt att varva ner och mycket tankar som rullar runt inne i skallen. När man har förlorat och man känner att laget inte kommit upp i en okej nivå så brukar det bara bli ännu svårare och fler tankar som studsar åt alla håll. Spelet hockey är ibland ganska enkelt om alla i laget verkligen vill delta, vinna och vara där så brukar mycket vara vunnit. Igår kändes det som om alla inte ville vara där, som om vi åkte omkring och trodde oss vara bättre än vi i själva verket är. Osby är inte det bästa laget vi har mött iår, absolut inte, men de ville verkligen igår, de hade driv i åkning och klev aldrig undan. Vi var istället passiva i stora delar av matchen och vissa mål de fick göra hoppas jag var sista gången man få se denna säsongen.

Det är också en läxa, i trean hade vi vunnit med kanske 7-4 trots insatsen igår, i tvåan kommer vi förlora varje gång som vi uppträder på sammasätt.

Jag tror dock att i det stora hela att detta var nyttigt att vi nu får börja om med fötterna på jorden och få tillbaka tänket att gör vi inte jobbet så går det åt helvete.

Vi har fått ledigt ikväll och tränar igen imorgon och sen sista träningsmatchen på söndag då KRIF kommer på besök. Då är det viktigt att vi studsar tillbaks igen och är så bra som vi ska vara.

Inte riktigt nöjd med den nya bilden till bloggen, gör jag den större så tappar den allt vad skärpa heter så jag får titta på saken. Det är iaf en lite mer rättvis bild av hur jag ser ut nu, än den förra, även om jag inte har något hår på huvudet just nu =)

Boro förlorade igår mot Alvesta hemma med 6-3. Läs mer om matchen här.

Forsberg gör comeback ikväll och jag tillhör den kategorin som inte tröttnat på honom eller hans försök att komma tillbaks dit han hör hemma, på toppen. Jag kan liksom inte se vad han har gjort för fel? Den enda gången det blev riktigt fel var egentligen när han blev uttagen i landslaget utan att kunna spela sen, det kändes lite märkligt allting, men för övrigt? Jag är en Sundin kille, han har alltid varit min största idol och min OS-HJÄLTEN löpsedel på honom kommer nog aldrig lämna mitt sovrum oavsett var jag bor. Det utesluter dock inte Forsberg utan jag vill verkligen ha igång honom. Det är inte svårt att se hur dåligt den svenska OS-truppen tål skador, Forsberg skulle behövas där. Har börjat morgonen med att titta på olika Youtube-klipp med Forsberg och det är sjuka mål, passningar i kombination med några riktigt tunga tacklingar, hockeygodis.

Lakers förlorade igår hemma mot Almtuna, dock tog man en poäng då förlusten kom i sudden. Det låter inte riktigt bra att man tappat ledningen i matchen tre gånger. Fyra poäng på de inledande tre matcherna får ses ok, med tanke på att man mött både Leksand och Almtuna, två riktigt bra lag. Lundbohm och Åhsberg gör återigen mål vilket är viktigt.

Idag blir det mycket egen tid med skolgrejer, det är ganska skönt att inte ha några tider att passa, men samtidigt kan det ibland vara svårt att påbörja saker när man inte känner att man måste.

Nu blir det frulle.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar