söndag 21 mars 2010

Top of the League

Känns alltid bra att få skriva den rubriken, Arsenal i topp igen. Jag vet att antalet spelade matcher är fler än United(en) och än Chelsea(två), men när dagen ännu inte hunnit så långt så bryr jag mig inte. Matchen igår var annars en sådan match som borde göra att inget kan gå fel i år, att det kommer bli ligavinst.

Jag menar man spelar inte speciellt bra,
Vermaelen blir utvisad(fel max ett gult då det inte är ett rent friläge) West Ham får straff. Man tänker att nu blir det 1-1 och sen går hela säsongen åt helvete, men då glömmer man också för en stund att Almunia är en av världens absolut bästa målvakter på just straffar, han är helt grym, kanske den bästa sen Pagliuca spelade i det Italienska landslaget. Grym räddning han gör och därmed också vinner matchen åt Arsenal.

Sen kanske man ska komma ihåg att hade
Almunia inte varit en målvakt som växt fast på linjen (påminner om min egna karriär som målvakt) så hade det aldrig blivit straff, men det är en annan fråga =)

Alexandre Song!

Wenger har redan varit ute och sagt att han kommer att överklaga utvisningen, vilket är helt rätt då den var ett skämt. Fabregas gjorde 2-0 målet igår och har fortfarande gjort fler poäng en matcher den här säsongen, imponerande som mittfältare.

United möter ett pånyttfött fött Liverpool hemma idag, känns som en match som kan sluta hur som helst, men säkert slutar med att den där hemske och otäcke Rooney avgör i slutet.

Chelsea möter Blackburn borta idag och allt förutom seger skulle förvåna mig, men frågan är hur mycket spelarna i Chelsea har gått ner sig mentalt efter uttåget ur Champions League i veckan.

Nu ska jag käka lite.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar