onsdag 31 mars 2010

Överladdad

En av årets största sporthändelser inträffar ikväll, Arsenal-BarcelonaEmirates Stadium, blir inte mycket större än så. Man går omkring med en klump i magen av nervositet som man bara inte kan bli av med.

Kommer
Fabregas att kunna spela, förmodligen jag skulle bli ganska förvånad om han inte kommer till spel. Iniesta kommer att missa matchen och det är givetvis ett stort avbräck för Barcelona. Han har dock varit mer skadad en spelande under säsongen så de är vana att möta honom. Får vi se Henry från start istället? Jag tror inte, och jag vill inte det. Han ska ha en röd tröja på sig inget annat det skulle bara se löjligt ut.

Man sitter och funderar på hur det ens är möjligt att få stopp på
Messi just nu? Vilken form kommer världens bästa spelare de två senaste åren i, då tänker jag givetvis på Xavi, knappast ingen slump att han blev utsedd till EM:s bästa spelare.

För någon dag sedan satt man och mådde fysiskt illa över tanken på att
Silvestre kanske skulle tvingas spela, eller att den mannen som jag vill se käka upp Xavi, nämligen Song skulle behöva bli tvungen att ta ett kliv ner i banan och därmed lämna mitten fri för Xavi. Nu läser man från allt fler håll att Gallas är igång att han kanske trots allt kan komma till spel ikväll, men frågan är i vilket skick? Han är en galning en människa som man har svårt att känna jättemycket sympatier för, men med ett gigantiskt hjärta och det hjärtat vill jag trots allt se ta plats mellan Sagna och Vermaelan ikväll. Clichy är den enda som kan matcha Messi någotsånär i löpningarna så man får hoppas att Messi håller sig mest ute till höger, med Gallas på plats i mitten så finns det inte längre lika stor anledning att söka upp mitten och Silvestre eller Campbell.

Jag vill verkligen se kampen mellan
Vermaelen och Zlatan idag, där kommer det inte läggas några fingrar emellan och jag blir inte jätteförvånad om båda kommer ur matchen med i bästa fall varsitt gultkort.

Diaby-Keita kommer också bli en grym match, Keita som jag tycker är en riktigt bra spelare, men känner mig inte är helt hundra på dagsformen, Diaby var enligt vad jag sett och hört riktigt bra emot Birmingham i helgen och har under säsongen varit det största utropstecknet och jag skulle faktiskt inte bli förvånad om han avgör idag.

Nasri och och speciellt Arshavin får nyckelroller idag, är Ryssen på spelhumör så kommer det tvinga Alves att hålla sig betydligt mer tillbakadragen, vilket också kommer göra Barcelonas anfallsspel betydligt mycket mer centrerat.

---

Får man ställa upp med 11 utespelare i fotboll, känns lite som om det är där det kommer att avgöras i.a.f.
Almunia som varit riktigt bra under ett par matcher gjorde en jättetavla på övertid emot Birmingham, två poäng och förmodligen ligatiteln försvann, men jag inte bitter för det. Utan konstaterar det som blir allt med tydligt, Arsenal är en världsklassmålvakt ifrån att hålla världsklass, från att gå ifrån utmanare till utmanad igen.

---

Jag är livrädd för ett kryss ikväll och att båda lagen gör mål, det skulle också med största säkerhet skicka ut
Arsenal ur turneringen. Ikväll behövs en seger eller i sämsta fall en 0-0 match, annars slutar äventyret i returen.

Hjärtat vill tro att
Arsenal fixar det här, men det är verkligen en dåres röst och jag har lite svårt att se hur Arsenal ska vara denna uppgift mäktig. Jag vet vad laget kan i sina bästa stunder och givetvis är man bra nog för att slå alla lag, men jag skulle se det som en positiv överraskning om det blir avancemang och som så att efter United kunde inte lotten bli värre. Tiden är ännu inte här när Arsenal ses som favorit emot Barca.

Kommer att titta på matchen nere på en pub i stan, säkert med 70% skräniga grabbar i
Zlatantröja, skulle vara fantastiskt att få trycka ner skränet i halsen på dem.

---

Arsenals laguppställning

Almunia
Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy
Song-Fabregas-Diaby
Nasri-Bendtner-Arshavin

---

Blev annars ganska besviken igår på matchen
Bayern München-United, tyckte den var ganska intetsägande och innehöll lite för mycket slarv för att uppskattas av en objektiv tittare. Att United skänkte bort segern i slutet kan också visa sig ödesdigert för ligaspelet.

Vilket även skadan på
Rooney kan visa sig, försvinner han sex veckor så vinner förmodligen Chelsea ligan.

---

Önskar att man hade tittat på
Lyon-Bordeaux istället, verkar varit en riktig supermatch, hoppas på liknande ikväll, fast med bättre spelare inblandade.

---

Klart med
SAIK-HV och jag känner mig genast mycket säkrare på avancemang, Frölunda och i viss mån Färjestad har andra verktyg som skulle kunna ha räckt för att skicka ut HV (inte troligt, men möjligt) Skellefteå känns bara inte bra nog och efter att ha sett dem delvis bli uppkäkade av FBK igår så skrämmer de inte alls.

Hoppas faktiskt lite på att det blir
LHC i finalen, mest för att det är roligare att psyka G när HV vinner i finalen än om Linköping skulle åka ut emot Djurgården.

Nu ska jag ner till stan ett varv.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar