lördag 13 mars 2010

Mycket av intresse

Mycket av intresse som händer idag. Ett litet axplock av det som jag ska försöka kasta ett öga på, via Everysport, Canal plus och TV4.

Kvalet till allsvenskan

Vita Hästen-Tingsryd
Olofström-Huddinge
Asplöven-Enköping
Nybro-Kiruna

Många intressanta matcher och vissa är mer eller mindre omöjliga att tippa.
Hästen-Tingsryd känns som den mest öppna matchen idag, annars tror jag på idel hemmasegrar, med det inte sagt att det är just de lagen som tar sig till kvalserien, mot Oskarshamn och Sundsvall.

Tingsryds säsong börjar mer eller mindre idag, skulle de inte gå till kvalserien så skulle det vara ett smärre fiasko även om de hade lite otur med lottningen, efter Nybro så tror jag att Hästen var det laget man minst av allt ville möte. Klarar Tingsryd det här? Ja det känns så, Hästen kan "skrälla" ikväll, men över tre möten vinner Tingsryd.

Vilka lag blir det i kvalserien?

Jag tippar på att
Nybro, Olofström, Enköping, Tingsryd gör Oskarshamn och Sundsvall sällskap.

---

Dalen-Linköping som börjar om ett par minuter är givetvis den matchen som är dagerns viktigaste för oss i Åseda. Magnus Toftgård är tillbaka i Dalens uppställning och kommer att förstärka laget i de tre sista matcherna, ett mycket starkt tillskott.

Matchen känns ganska öppen, men jag skulle tippa på att
Dalen i kraft av hemmaplan avgår med segern.

---

Allsvenskan i fotboll tuffar igång idag, lite väl tidigt kanske? Matcherna intresserar mig inte alls, kvalitén är för dålig, däremot älskar jag att läsa om, inför och efter matcherna. Program som
Matchpuls och Ekwall VS Lundh går varma på datorn. Bloggar och krönikor läses från första till sista stavelsen. Detta görs utan att jag tittar på speciellt många minuter av matcherna, om jag är sjuk? Förmodligen.

---

Viktigast av allt idag är givetvis
Hull-Arsenal. Ett återigen extremt skadedrabbat Arsenal, titta på det här och fundera på vilken 11 som skulle vinna.

Tillgängliga spelare idag.

Almunia
Eboue-Silvestre-Vermaelen-Clichy
Diaby-Denilson-Nasri
Walcott-Bendtner-Arshavin

och så jämför vi med spelare som saknas av olika anledningar

Mannone
Sagna-Campbell-Gallas-Gibbs
Fabregas-Song-Ramsey
Wilshere-Van Persie-Rosicky

Helt sjukt och matchen skulle bli riktigt jämn om de möttes det kan jag garantera. Nu ska det sägas att det kan bli så att någon av
Sagna, Campbell eller Rosicky kan komma till spel då alla tre testas sent idag, men jag räknar med att åtminstone någon av dem saknas ikväll.

Hull är ett bra hemmalag, men Hull är också ett lag som man måste vinna emot om man vill lyfta någon pokal i maj, räknar kallt med att Chelsea och United vinner sina matcher i denna omgången och det skulle inte vara bra att tappa poäng här.

Nasri och Arshavin är dock i stor form så det blir en 2-0 seger ikväll och fortsatt slagläge i ligan.

Nu lite
Everysport innan jag ska bort till Markus.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar