söndag 7 mars 2010

Förlust

Tungt.
Tomt.
Bittert.

Det kunde ha slutat hur som helst, nu slutade det 2-1 till
Dalen. Ingenting är slut, över eller kört, men det krävs nog att vi går rent resten nu, det kan vi göra absolut, men då krävs det att vi får igång vårt PP som varit riktigt bra efter jul, men som just nu klickar.

Vi har släppt in tre mål på två matcher, då känns det väldigt märkligt att vi bara har en poäng.

Vi vet inte heller vilka förutsättningar som kommer gälla när kvalet är slut, det kan bli många lag som blir kvar i tvåan, varje poäng är jäkligt viktig.

De som nu spyr galla eller njuter över dagens förlust, fy fan vilka tragiska människor ni är.

Måste plugga nu, men kommer att skriva mer om matchen imorgon när jag lugnat ner mig lite.

/#8

8 kommentarer:

  1. Det har alltid pratats i Åseda om att backarna är den svaga länken och inte räcker till. De vi ser nu är att det är forwards som inte håller måttet.

    Emil var klart bäst idag, sen Rautio och du.

    Inget ont om er två nu, men man vinner inga matcher med er två, man ser bara till att man inte förlorar dem.

    Att då se hur många av de "bättre" offensiva hoten på forwardssidan sviker, gör ont att se.

    Vissa måste rannsaka sig själva.

    SvaraRadera
  2. Hurru du måste börja ta reda på lite fakta innan du skriver! Rosell och toftgård lämnade oss runt jul, toftgård gästspelade förra helgen bara. Rosell är Mjölbys kanske bästa fw och är verkligen inte tillbaka. Niclas har spelat hela tiden, liksom hult(undantag de matcher han har dotte resp vart skadad ngn fajt). Den forsander du förmodligen tänker på är johan, som spelade tre matcher med oss, han är i Tingsryd nu! Men största avbräcket är klart Rosell!

    SvaraRadera
  3. Okej, men var i mitt inlägg nämner jag Rosell? Hur skulle jag kunna veta att Tofgård bara gästspelade förra helgen? Han spelade där av trodde jag på comeback.

    Ingen av Hult eller Forsander var med i Åseda senast om jag inte missminner mig, vet också att Hult inte var med ett par andra matcher, vilka andra slutsatser ska jag dra?

    Jag har aldrig påstått att jag vet allt, men jag vet absolut skillnaden på Forsander bröderna och ja, jag tycker att Nicklas är bra.

    SvaraRadera
  4. Sebastian, du kan väl inte påstå att det är någon förlust att ni/dalen tappat Rosell, maken till diva har sällan skådats.

    SvaraRadera
  5. Power Play måste tränas för helvete.

    Börja med att byt ut vänsterbacken som spelar med David i den spelformen.

    Det verkar som om det finns för få på planen som är beredda att offra allt för att spela i div2 nästa säsong. Tycker att alla fem backar som spelade igår (Rasmus bara något byte vad jag såg?) var riktigt bra, speciellt Emil bäst på plan.

    Men hallå Forwards? Var är ni?Vad gör ni? Det är dags att vakna det är nu ni ska producera. Många som gömmer sig och inte vågar ta sig in framför mål eller gå på avslut, skärpning.

    Vet att ni inte är körda ännu, vinn resten nu. Det kan ni, inget lag i serien är sådär jättebra, alla är jämna.

    SvaraRadera
  6. Magnus Toftgård12 mars 2010 kl. 21:50

    Som läsare av bloggen har jag sett många spekulationer kring Dalens spelare så tänkte kommentera med ett klargörande:

    Hult, Axelsson och N. Forsander har dragits med lite skador men kör för fullt sedan en tid tillbaka.

    De som lämnade innan jul var endast Michael Rosell (studier i Norrköping samt spel i Mjölby) och jag själv (jobb i Sthlm).

    Jag hade möjlighet att åka ned å spela 2 av matcherna mot HA74 och kommer även att spela återstående 3 matcher i kvalserien from imorgon mot HF Linköping.

    Tack för en bra blogg! Alltid kul att läsa lite om div.2 som annars inte får så mycket utrymme i medierna.

    Välkommen till Smedjehov på måndagkväll!

    /Magnus Toftgård

    SvaraRadera
  7. Tack Magnus för dina förtydligande.

    Som du skriver så har det spekulerats mycket om ert lag och det har aldrig varit min mening att skriva saker som inte stämmer. Jag har bara utgått ifrån hur det sett ut när vi har mött er och när man pratat med spelare i andra lag då det kommit fram att spelare som du själv, Hult, Axelsson och Forsander inte varit med. Att Rosell lämnade för Mjölby hade jag koll på, men annars har jag haft väldigt dålig koll på varför spelare har saknats.

    Kul att du kommer till spel i de sista matcherna, då du tillhört div2 bästa backar de senaste säsongerna, de bästa ska spela när det är kval.

    Om ni känner för att vinna mot Linköping så inte mig emot =)

    SvaraRadera
  8. Magnus Toftgård14 mars 2010 kl. 19:47

    Tack för de fina orden! Vi lyckades tyvärr uppträda relativt naivt i gårdagens match och bjuda bort ett par mål. Förhoppningsvis ändrar vi på det till morgondagens match ;-)

    SvaraRadera